نسخه چاپی

ولایتی مطرح كرد

نقش برجسته ایرانیان در تمدن اسلامی و انتشار علوم مختلف به سایر نقاط دنیا

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایرانیان در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی و انتشار علوم به سایر نقاط دنیا نقش بسزایی داشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در نشست ارزیابی ارتباط فرهنگی میان هموطنان پیرو ادیان تولیدی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای اهل قلم، اظهار داشت: تاثیرات ایران در قبل و بعد از ظهور اسلام در کشور در زمینه ارتباطات فرهنگی میان ادیان به وضوح مشاهده می‌شود.


وی افزود: دانشگاه جندی شاپور به منظور همکاری میان ادیان تولیدی نقش بسزایی داشته که در این دانشگاه شاهد تدریس زبان‌های مختلف بین‌المللی بوده‌ایم و این مسئله در حال حاضر هم به ندرت مشاهده می‌شود که در یک دانشگاه به طور همزمان هر فردی باید چهار زبان بین‌المللی را مسلط باشد.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علم و تمدن سرزمینی نیستند، تصریح کرد: این دو مهم مختص گروه خاصی از بشریت نیست و یک عالم باید در زمینه انتشار مطالب و آگاهی‌های خود سخاوتمند باشد چراکه زکات علم نشر است.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید براینکه اسلام بیش‌ترین وبالاترین احترام را نسبت به سایر ادیان از خود داشته است، گفت: توجه و جاذبه اسلام نسبت به علم به وفور مشاهده می‌شود و البته نباید از نقش بسیار بالای ایرانیان در تمدن اسلامی غافل ماند.


ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: ایرانیان در حوزه‌های فرهنگی و اعتقادی و انتشار علوم به سایر نقاط دنیا نقش بسزایی داشته‌اند.


۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...