نسخه چاپی

در واكنش به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد

نوباوه: آقای وزیر در اظهارات خود تجدید نظر كن

عکس خبري -نوباوه: آقاي وزير در اظهارات خود تجديد نظر كن

نوباوه گفت:اگر اظهارات ایشان به لحاظ علمی است ، حرف تازه ای نیست و حرفی است كه هر فردی می تواند بزند ولی اگر واقعا بررسی نقادانه كرده اند و شرایط ایجابی و سلبی آنرا با هم نگاه كرده اند فكر كنم باید در اظهارات خودشان تجدید نظر بكنند .

بيژن نوباوه عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با اظهارات اخير وزير ارشاد در خصوص عضويت وي در شبكه مجازي فيس بوك در گفتگو با خبرنگار نما اظهار داشت: به نظر مي رسد آقاي جنتي موارد ايجابي اين مسئله را نگاه كرده است نه موارد سلبي را ؛ اينكه هر انساني در يك شيكه اجتماعي عضو شود و از اين طريق ارتباط برقرار بكند ،مانند گوش كردن به راديو است و كسي نمي تواند بگويد كه ساعت بد است ؟ اين وجه مشترك بين همه آدم ها است .
وي افزود : ما بايد توجه داشته باشم كه سازنده هاي اين شبكه ها به فكر نفوذ در كشورهاي جهان سوم هستند و اين نيست كه ما صرفا استفاده كنيم و آنها در خواب باشند! ترويج هدفهاي دشمن در بين مردم در حالي كه هنوز برنامه ريزي كاملي براي آن نداريم مي تواند آسيب زننده باشد .
نوباوه در ادامه خاطر نشان كرد: اينترنت ، مانند يك شمشير دولبه است . اگر ما سالها قبل همان اينترانت خودمان را يعني زبان و دستگاه جستجو گري مانند وگل و ياهو و... را داشتيم ، فكر مي كنيد امروز دچار اين مشكلات بوديم ؟
نماينده مردم تهران ، ري و شميرانات تصريح كرد: ما به دليل ضعفهايي كه داريم حتما آسيب پذيري بالايي نسبت به اين شبكه هاي اجتماعي داريم . نقش اين شبكه ها ي اجتماعي در بروز فتنه 88محرز و قطعي بود و اين را نبايد ناديده گرفت ، اگر اظهارات ايشان به لحاظ علمي است ، حرف تازه اي نيست و حرفي است كه هر فردي مي تواند بزند ولي اگر واقعا بررسي نقادانه كرده اند و شرايط ايجابي و سلبي آنرا با هم نگاه كرده اند فكر كنم بايد در اظهارات خودشان تجديد نظر بكنند .
اين كارشناس رسانه با اشاره به ضرورت ايجاد شبكه ملي در كشور گفت: ايجاد يك شبكه ملي براي من به عنوان يك رسانه اي آرزو است . همچنين از جهت امنيتي نيز اين ضرورت احساس مي شود و ما در بخشهاي داخلي خودمان مانند بانكها ، شركتهاي بزرگ ، نيروگاهها و انرژي اتمي و ...نياز به مقوله داريم .
وي تاكيد كرد : همه آسيبها زماني ايجاد مي شود كه ما وصل به شبكه بين المللي هستيم . اين شبكه داخلي چقدر مي تواند امنيت ما را كنترل كند. در مورد اطلاعات وقتي خود ما بسياري از موارد اطلاعاتي را در شبكه جهاني از كشور بيرون مي بريم . اگر سازماني در داخل كشور داشته باشيم و اين امكانات و اطلاعات بين المللي را فراهم بكنيم ، اگر نگوييم ما صد در صد با آنها برابري نكنيم حداقل 60-70 درصد نيازهاي كشورمان را باتوجه به فرهنگ بومي خود مي توانيم پاسخگو باشيم و جلوي دست اندازي دشمن را هم بگيريم .
نوباوه تصريح كرد : وزرات ارشاد اگر هنري دارد و آقاي وزير ادعايي دارد ، بايد در اين زمينه كاري انجام دهد . برنامه اي ارايه دهد و متخصصين ما را كه كم هم نيستند ، جمع كند و طرح اينترنت ملي را كه همان اينترانت و يا همان شبكه اطلاع رساني داخلي را طراحي بكند و از همه كمك بخواهد . و الا دست اندازي كردن به طرحي كه مال دشمن است و قاعدتا اهداف استعماري در پشت خود دارد خيلي هنري نيست.

۱۳۹۲/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...