نسخه چاپی

نظر یك مرجع تقلید درباره تجارت دولتی

یكی از مراجع تقلید خواستار كاهش هزینه‌های بیهوده سازمان‌ها و دستگاه‌ها و همچنین واگذاری امور اقتصادی و تجاری به مردم تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی شامگاه چهارشنبه در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مشکلات متعددی در کشور وجود دارد که صاحبنظران باید برای حل این مشکلات راهکار مناسبی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: کشوری به این بزرگی و با توجه به مسائل و فشارهای بین المللی قطعا با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه می‌شود اما صرف بیان دردها کافی نیست و باید برای درمان این مشکلات تلاش شود.

این مرجع تقلید با اشاره به هزینه‌های بیهوده‌ای که برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها صرف می‌شود اظهار کرد: از نظر کارهایی که در موسسات و سازمان‌ها می‌شود شاهد حیف و میل هستیم و برخی برنامه‌هایی اجرا می‌شود که ضرورتی ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه هر چقدر جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است گفت: صاحبنظران باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا بخشی از این برنامه‌ها کاهش یابد.

وی تاکید کرد: میلیاردها تومان برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها هزینه می‌شود در حالی که این فعالیت‌ها بهره خوبی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تاسف از وجود پنج میلیون جوان تحصیلکرده بیکار در کشور اظهار کرد: کشور ما امکانات زیادی دارد که باید از این امکانات و ظرفیت‌ها با حمایت دولت استفاده کرد.

وی با اشاره به زمان بر بودن رونق تولید در کشور گفت: در شرایط کنونی که دشمنان برای تضعیف نظام تلاش می کنند، باید امیدمان به تولیدات داخل باشد و بهترین راه اتکا به تولید داخلی این است که جلوی کارهای غیرضروری را بگیریم.

تقدیر از رئیس جمهور

آیت‌الله علوی گرگانی نقش تعاون را در توسعه امور مهم دانست و افزود: بهترین راه رشد کشور این است که دولت در امور اقتصادی و تجارت دخالت نکند؛ تجارت باید در دست مردم باشد و دولت بر روند فعالیت مردم نظارت کند تا از حدود قوانین و مقررات خارج نشوند.
این مرجع تقلید با اشاره به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که رئیس جمهور بر لزوم ارتباط مستمر وزیران با مراجع تقلید تاکید کرده است گفت: اینکه رئیس جمهور تاکید دارند مسئولان به دیدار علما بروند و از آنها نظرخواهی و مشورت کنند نشان دهنده توجه ایشان است و باید از این روحیه تقدیر کرد.

۱۳۹۲/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...