نسخه چاپی

اعتصاب گسترده كارگری در ایتالیا

عکس خبري -اعتصاب گسترده کارگري در ايتاليا

اتحادیه های كارگری و در راس آنها كنفدراسیون عمومی كار ایتالیا هشدار داده اند در صورتی كه دولت ماریو مونتی نخست وزیر این كشور از طرح خود عقب نشینی نكند، تظاهرات و اعتصاب های بیشتری را برنامه ریزی خواهند كرد.

هزاران نفر از پایتخت نشینان ایتالیا روز جمعه با حضور در خیابان ها و برپایی اعتصاب چهار ساعته ، به طرح اصلاحات کار در کشورشان اعتراض کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، طرح اصلاحات قانون کار ایتالیا در قالب لایحه ای تقدیم نمایندگان مجلس شده است و اخراج کارگران توسط کارفرمایان را تسهیل می کند.

اتحادیه های کارگری و در راس آنها کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا هشدار داده اند در صورتی که دولت ماریو مونتی نخست وزیر این کشور از طرح خود عقب نشینی نکند، تظاهرات و اعتصاب های بیشتری را برنامه ریزی خواهند کرد.

یکی از مسئولان اتحادیه های کارگری ایتالیا در این باره می گوید: تا زمانی که دولت بر اجرای این طرح مصمم باشد، ما هم به اعتراض های خود ادامه می دهیم.

همزمان با این اعتراضات ، کارکنان ناوگان حمل و نقل درون شهری ایتالیا نیز روز گذشته دست از کار کشیدند و اعتصابی بیست و چهار ساعته را آغاز کردند.

اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ایتالیا آن هم در روز کاری هفته موجب سرگردانی هزاران ایتالیایی شد.

معترضان بر این باورند که اصلاحات اقتصادی ماریو مونتی نه تنها به بهبود اوضاع کمک نمی کند بلکه شرایط زندگی آنها را در بحبوحه بحران اقتصادی سخت تر می کند.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...