نسخه چاپی

خرازی:غنی‌سازی غیرقابل چانه زنی است

در گذشته آمریكا اصرار داشت مانع بهره مندی ایران از حقوق مشروع غنی سازی خود شود. غرب فرصت برطرف كردن اختلاف با ایران از سال 2004 از دست داد تحریم‌های كه علیه ایران وضع شد اهتمام بیشتری برای كسبدانش هسته ای در ایران انجام گرفت و ایران خواست نشان داده در برابر فشار تسلیم نخواهد شد.

به گزارش نما در حالی که روز دوم مذاکرات ژنو تا ساعتی دیگر تمام خواهد شد، صادق خرازی معاون سابق وزیر امور خارجه در یادداشتی که در فیس بوک منتشر کرد، غنی سازی اورانیوم را غیر قابل مذاکره عنوان کرد.

صادق خرازی نوشت: غنی سازی اورانیوم برای تامین استفاده سوختی و نه تسلیحاتی غیر قابل چانه زنی است؛ ظریف قاطعانه سخن ازتضمین عینی غرب در قبال همکاری ایران‌کرد،ایران هزینه زیادی را متحمل شده تا اقتدار تکنولوژیک خود را حفظ کند هیچ بازگشتی صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه نوشت: در گذشته آمریکا اصرار داشت مانع بهره مندی ایران از حقوق مشروع غنی سازی خود شود. غرب فرصت برطرف کردن اختلاف با ایران از سال 2004 از دست داد تحریم‌های که علیه ایران وضع شد اهتمام بیشتری برای کسبدانش هسته ای در ایران انجام گرفت و ایران خواست نشان داده در برابر فشار تسلیم نخواهد شد. درس های سیاسی از مقاومت هسته ایی بسیار عبرت آموز است.

وی ادامه داد: نگرانی‌های قدرت‌های جهانی ماهیت استعماری دارد. جدا مذاکرات صحنه مبارزه است ایران یگ سو اسرایل و اعراب و قدرت های جهانی در سوی دگر.....

سفیر سابق ایران در فرانسه نوشت: ناراحتی فرانسه از شکل جدید مناسبات ایران و آمریکا بود چرا که این پیشنویس اساساً توسط ایران و آمریکا تهیه شده بود و فرانسه حس بی توجهی خود را با بکار گیری سیاست اسرائیلی در قبال مذاکرات دخالت داد و جدا پایگاه مردمی فرانسه در ایران آسیب دید.

علاوه بر این، اسرائیل و سعودی همه توان خود را در ایجاد جبهه ضد ایرانی بکار گرفته اند ولی به فضل الهی موفق نخواهند شد.


منبع: هشت صبح

۱۳۹۲/۸/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...