نسخه چاپی

خاطره آیت‌الله خاتمی از علاقه رهبری به آثار ابن شهر آشوب

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند آنقدر كتاب مناقب ابن شهر آشوب را مطالعه كرده‌ام كه گوشه‌های ورق‌هایش ساییده شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب در قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از اصالت ملت‌ها به شناخت فرهیختگان آن جوامع بستگی دارد، اظهار داشت: 2 عنصر اساسی در این میان اهمیت دارند؛ عالمان و فرهیختگان و شهدا و کنگره‌ای که در زمینه ابن شهر آشوب برگزار شده اقدامی بسیار شایسته در همین زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: رسانه ملی باید به موضوع این کنگره بپردازد و در ادامه نیز با بررسی‌های لازم زمینه شناساندن دیگر چهره‌های علمی و دینی را فراهم سازد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه‌های استانی هم رسالت بزرگی در زمینه معرفی این الگوهای دینی دارند، عنوان کرد: اگر خواهان بالندگی نسل‌های آینده شویم باید چهره‌هایی مانند ابن شهر آشوب را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ابن شهر آشوب در علوم مختلفی همچون فقه، رجال و تاریخ سرآمد بود و علاوه بر این کتاب‌های ارزنده‌ای همچون مناقب را در مورد سیره اهل‌بیت (ع) به رشته تحریر درآورده است؛ رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند آنقدر کتاب مناقب را مطالعه کرده‌ام که گوشه‌های ورق‌هایش ساییده شده است و این در حالی است که ایشان خود متخصصی بزرگ در زمینه سیره حضرات معصومین (ع) است.

خاتمی با بیان اینکه تصحیح این کتاب باید در اولویت پژوهشگران و متخصصان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متن عربی این کتاب هم باید تصحیح شود تا مورد استفاده محققان و طلاب قرار گیرد.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...