نسخه چاپی

حقیقت‌پور:

شرایط مذاكرات باید طبق معاهده NPT پیش رود

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأكید كرد: هیچ كس در دنیا آمریكایی‌ها را مالك دنیا نمی‌داند و باید شرایط مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ بر اساس معاهده NPT پیش رود.

به گزارش نما، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ که هم‌اکنون در ژنو در حال برگزاری است، اصل غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور را جزء خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای دانست و بر توجه جدی و رعایت آن توسط تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تأکید کرد.

وی افزود: باید اورانیوم‌های غنی‌سازی شده از جمله اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌سازی شده در داخل کشور برای رفع نیازهای صلح‌آمیز باقی بمانند.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: عدم تعطیلی آب سنگین اراک نیز دیگر خط قرمز نظام است که باید از طرف تیم مذاکره‌کننده مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: باید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تلاش کند مذاکرات را از فاز سیاسی به فاز حقوقی ببرد و ۱+۵ بر پایه NPT به ما بگوید چه خلافی انجام دادیم.

حقیقت‌پور همچنین گفت: معاهده NPT یازده ماده دارد و طرف غربی باید اعلام کند جمهوری اسلامی ایران از کدام یک از این مواد عدول کرده است؟

نماینده اردبیل در مجلس متذکر شد: آمریکایی‌ها می‌گویند آنان باید اجازه دهند که کشوری غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد یا نه، در حالی که یک مقررات و معاهده بین‌المللی به نام NPT وجود دارد و ما عضو این معاهده و به آن پایبند هستیم.

حقیقت‌پور در پایان تصریح کرد: هیچ کس در دنیا، آمریکایی‌ها را به لحاظ حقوقی مالک دنیا نمی‌شناسد و باید شرایط مذاکرات بر اساس معاهده NPT پیش رود.

۱۳۹۲/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...