نسخه چاپی

صالحی:توقف غنی‌سازی 20درصد داوطلبانه است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینكه ما داوطلبانه میزان غنی‌سازی را برای مدت ۶ ماه محدود كرده‌ایم، گفت: فعالیت اراك، غنی‌سازی 5 درصد و تمامی فعالیت‌های اكتشاف و تحقیق و توسعه ادامه می‌یابد و هیچ فعالیتی متوقف نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست خبری رئیس‌جمهور، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دستاورد را به مقام معظم رهبری، ملت ایران، رئیس‌جمهور و دولت کریمه تبریک می‌گویم. این، آرزویی بود که شهدای هسته‌ای ما داشته‌اند که به ثمر نشست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: سال 92 سال فتح قله‌های سیاسی شد و در زمینه دستاوردهای اخیر هسته‌ای نیز به نتایج خوبی رسیدیم. این آغاز راهی بر پایان موضوع هسته ایست و ان شائ الله سرانجام آن نیکو خواهد بود.

وی با اشاره به توافقنامه ایران و 1+5 در ژنو، تصریح کرد: هیچ کدام از فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کنیم بلکه فقط بصورت داوطلبانه، میزان غنی‌سازی را در 6 ماه محدود کردیم تا مذاکرات جامع انجام شود و تکلیف غنی‌سازی بالای 5 درصد مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی حق ما است، یادآور شد: اگر امتیازی هم از دید آنها بوده، داوطلبانه بوده است؛ ما پیش از تولید سوخت با غنی‌سازی 20 درصد، از آژانس بین المللی انرژی اتمی این موضوع را درخواست کردیم و وقتی از دادن آن به ما استنکاف کردند و شرایط گذاشتند. جوانان ما نشان دادند می‌توانند محدودیت‌های موجود در ارتباط با فناوری هسته‌ای را برطرف کنند.

صالحی تأکید کرد: فعالیت اراک، غنی‌سازی 5 درصد و تمامی فعالیت‌های اکتشاف و تحقیق و توسعه ادامه می‌یابد و هیچ فعالیتی متوقف نخواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات جان‌کری وزیر خارجه آمریکا نیز خاطرنشان کرد: بهتر است به نظرات همکاران خود توجه کنیم. این توافق منتشر خواهد شد و ما غنی‌سازی 5 درصد را ادامه می‌دهیم.

۱۳۹۲/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...