نسخه چاپی

بازتاب نشست ایران و 1+5 در رسانه‌های تركیه

پایان موفقیت آمیز مذاكرات هسته ای ایران با 1+5 در ژنو بازتاب گسترده ای در رسانه های تركیه داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پايگاه اينترنتي خبر هفت در مطلبي با عنوان "ايران همه را حيرت زده کرد" نوشت: مذاکرات ايران و پنج نماينده دايمي شوراي امنيت سازمان ملل و آلمان به نتيجه رسيد. بر اين اساس ايران تا حد زيادي برنامه هاي هسته اي خود را متوقف خواهد کرد و در مقابل بخشي از تحريم هاي بين المللي که فروش طلا و فلزات گران بها را نيز شامل مي شود لغو خواهد شد.

پايگاه اينترنتي سي.ان.ان ترک نيز به نقل از رئيس جمهوري اسلامي ايران نوشت: قدرت هاي بزرگ جهان حق فعاليت اتمي ايران را به رسميت شناختند.
ًسي ان ان ترک همچنين افزود: "کاترين اشتون" پس از پايان مذاکرات با ايران از توافق با ايران در خصوص فعاليت هاي هسته اي خبر داد. وزيران امور خارجه فرانسه و آلمان نيز به هنگام ترک محل مذاکرات اين خبر را تاييد کردند.

اين پايگاه در خبري ديگر با عنوان"نتانياهو: توافق با ايران خطاي تاريخي است" نوشت: نتانياهو مي گويد نتايج اين توافق تهديد بزرگي براي اسراييل در بر خواهد داشت.

پايگاه اينترنتي "ان تي وي" نيز با اعلام خبر موفقيت آميز بودن مذاکرات ژنو و نقل سخنان رييس جمهور کشورمان مبني بر اينکه قدرت هاي بزرگ جهان حق فعاليت اتمي ايران را به رسميت شناختند نوشت: بر اساس اين توافقنامه ايران به مدت شش ماه فعاليت هاي هسته اي خود را تعليق کرده و کار غني سازي اورانيوم را تا 5 درصد کاهش خواهد داد. در مقابل تحريم هاي عليه ايران نيز تا حدي تعديل خواهد شد.

ان تي وي نوشت: در حاليکه اوباما رييس جمهور آمريکا از حل مسالمت آميز مساله هسته اي ايران خبر مي دهد و جان کري وزير امور خارجه اين کشور مي گويد با اين تحول متحدان آمريکا در منطقه در امنيت بيشتري خواهند بود، نتانياهو نخست وزير اسراييل از اين توافقنامه به عنوان يک توافق بد و يک اشتباه تاريخي ياد مي کند.

۱۳۹۲/۹/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...