نسخه چاپی

كاپیتان تیم ملی در كنفرانس خبری AFC

عکس خبري -کاپيتان تيم ملي در کنفرانس خبري AFC

كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینكه هر سه بازیكن انتخاب شده توسط AFC لیاقت دریافت جایزه بهترین بازیكن سال آسیا را دارند گفت: من به احترام AFC و رسانه‌ها به مالزی آمدم و امیدوارم هر بازیكنی بیشترین لیاقت را دارد، برنده شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينکه هر سه بازيکن انتخاب شده توسط AFC لياقت دريافت جايزه بهترين بازيکن سال آسيا را دارند گفت: من به احترام AFC و رسانه‌ها به مالزي آمدم و اميدوارم هر بازيکني بيشترين لياقت را دارد، برنده شود.

جواد نکونام در نشست خبري انتخاب برترين بازيکن سال فوتبال آسيا اظهار کرد: تيم ما ديشب مسابقه داشت و من بلافاصله بعد از آن به احترام AFC و رسانه‌ها عازم مالزي شدم. خوشحالم که به عنوان يکي از کانديداهاي برترين بازيکن سال آسيا انتخاب شدم. قطعا هر سه بازيکن انتخاب شده شايستگي اين انتخاب را داشته‌اند و دو بازيکن ديگر از فوتباليست‌هاي خوب اين قاره هستند.

وي افزود: اميدوارم شرايط به گونه‌اي باشد که پس از انتخاب بهترين بازيکن همه ما با خوشحالي سالن را ترک کنيم. من از الان به برترين بازيکن سال آسيا که فردا انتخاب مي‌شود تبريک مي‌گويم.

نکونام به حضورش در استقلال اشاره کرد و گفت: سال سختي با استقلال داشتيم اگر کادر فني و بازيکنان نبودند قطعا من نمي‌توانستم اکنون انتخاب شوم و اينجا باشم. سال گذشته براي من سال خوبي بود. نهايتا اميدوارم هر بازيکني که لياقت دارد برنده برترين بازيکن سال آسيا باشد.



کاپيتان تيم ملي ايران با بيان اينکه در اوساسونا بازي مي‌کرد مي‌توانست جايزه بازيکن سال آسيا را بگيرد اظهار کرد: حضور 6 ساله من در ليگ اسپانيا و عملکردي که در اوساسونا داشتم شرايط خاصي براي من داشت. البته آن زمان AFC موارد ديگري را براي انتخاب بهترين بازيکن سال آسيا در نظر مي‌گرفت. در عين حال معتقدم آن زمان مي‌توانستم برنده اين جايزه شوم.

وي ادامه داد: همچنين در سال 2006 ما تيمي قوي را براي تيم ملي ايران تشکيل داده بوديم و با اينکه تازه شکل گرفته بود و کسي فکر نمي کرد که به جام جهاني صعود کنيم اما توانستيم جواز حضور در جام جهاني را بگيريم. در آن مقطع نتايج خوبي گرفتيم. تيم ايران توانست کره جنوبي يکي از قدرتمند‌ترين تيم‌هاي آسيا را شکست دهد و نهايتا به جام جهاني برسد.

نکونام با اشاره به عملکرد استقلال در فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا گفت: استقلال در گروه مرگ قرار داشت. اما با اين حال با عملکرد خوب خود توانست از گروهش صعود کند و نهايتا به جمع 4 تيم پاياني اين رقابت‌ها هم برسد. اما نکته ديگر اين بود که در نيمه نهايي تيم کره‌اي از ما قوي‌تر بود و ما نتوانستيم به فينال راه پيدا کنيم. اميدوارم در آينده بتوانم براي استقلال و تيم ملي تمام توانم را بگذارم و موفقيت‌هاي بيشتري با اين تيم‌ها کسب کنم.

او در پاسخ به سوالي درباره آينده‌اش اظهار کرد: چيزي که براي من مهم است اين که وقتي يک کار را خوب شروع مي‌کنم، در بالاترين سطح، تمامش کنم. من حضوري کوتاه مدت در امارات داشتم و آن حضور جنبه خاصي نداشت. مي‌خواهم در جام جهاني حاضر باشم. البته همه دوست دارند در تيم‌هاي بزرگي باشند. من در حال حاضر تلاش مي‌کنم بهترين بازي‌هايم را براي استقلال انجام دهم و معتقدم برنده شدن من برتري خاصي نسبت به دو کانديداي ديگر نخواهد بود چرا که رقباي من بازيکنان خوبي هستند. من اميدوارم بعد از اين مراسم هم يکديگر را ببينيم.



هافبک استقلال در پاسخ به اين سوال که آيا بعد از جام جهاني از فوتبال خداحافظي مي‌کند، گفت: نه.

او در پاسخ به اين سال که چقدر اميدوار است نامش در کنار بزرگان فوتبال ايران قرار بگيرد اظهار کرد: من هنوز چندين سال از فوتبالم باقي مانده است. ايران بازيکنان بزرگ زيادي داشته است و خواهد داشت. من افتخار مي‌کنم که نامم کنار بزرگان فوتبال ايران قرار بگيرد. خودم نمي‌توانم بگويم از بزرگان فوتبال ايران هستم يا نه اما در قبال مسئوليتم تلاش مي‌کنم وظيفه‌ام را به خوبي انجام دهم و بهترين عملکرد را در تيم ملي و باشگاهم داشته باشم. اميدوارم لياقت و افتخار بستن بازوبند کاپيتاني ايران در جام جهاني را داشته باشم و اگر نامم کنار نام بزرگان ايران قرار گرفت، نوعي افتخار براي من است.

نکونام در ادامه عنوان کرد: گرفتن عنوان برترين بازيکن سال آسيا افتخار بزرگي براي هر فوتباليست است. حتي بودن کنار اين دو بازيکن رقيب که فوتباليست‌هاي بسيار خوب آسيا هستند افتخار بزرگي است. من لحظات بزرگ در زندگي‌ام زياد داشتم. گل زدن به رئال مادريد، بستن بازوبند تيم ملي در جام‌هاي مختلف، قهرماني با استقلال و رسيدن به جمع چهار تيم برتر آسيا با اين تيم از اين لحظات بودند. اگر انتخاب شوم افتخار بزرگي است و به آن لحظات خاص هم اضافه مي‌شود. اگر هم انتخاب نشوم با آغوش باز برنده را بغل مي‌کنم و به او تبريک مي‌گويم چرا که معتقدم هر سه بازيکن شايسته انتخاب هستيم و اين سلايق است که برترين را انتخاب مي‌کند. اميدوارم اگر انتخاب شوم شايستگي آن را داشته باشم.

در ادامه نشست، نکونام در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چطور است که طي چند سال گذشته بازيکناني از ايران، کره جنوبي و چين، نامزد دريافت بهترين بازيکن سال آسيا مي‌شوند، گفت: اين نشان مي‌دهد برنامه‌ريزي تيم‌هاي ملي و باشگاهي در اين کشورها به درستي انجام گرفته و مسير منطقي خودش را طي مي‌کند. فوتبال در همه تيم‌ها پيشرفت کرده است. موفقيت‌هاي اينچنيني محصول يک کار گروهي است. اگر تيم‌ها موفق باشند، ما بازيکنان هم مي‌توانيم اکنون در اينجا حاضر باشيم. مشخص است که بدون تلاش گروهي هيچ بازيکني موفق نيست. همه اعضاي باشگاه زحمت کشيده‌اند و چنين موفقيتي به دست آمده است.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...