نسخه چاپی

نامه مجلس به دولت درباره توافق هسته‌ای

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: مجلس طی نامه ای از آقای روحانی خواسته تا اصل متن توافقنامه ژنو را در اختیار مجلس جهت مطالعه و بررسی قرار دهد.

به گزارش نما ، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی دانا در پاسخ به سوالی در مورد صحبت های ضد و نقیض در مودر نتایج تفاهم نامه ژنو و امتیازات رد و بدل شده اظهار داشت: نکته اول اینست که ما اصل را اعتماد به هیئت مذاکره کننده می دانیم و نکته حائز اهمیت بعدی اینست که این متن، تفاهم نامه است نه توافق پایانی و قطعا با جلوتر رفتن روند مذاکرات خیلی از شبهات مشخص خواهد شد ولی در عین حال برخی اظهارات ضد و نقیض هم وجود دارد.

وی افزود:این اظهارات ضد و نقیض اگر در متن اصلی هم باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد ولی ملاک اصلی متن کامل و ترجمه شده تفاهم نامه است که مورد استناد خواهد بود؛ البته مجلس هم طی نامه ای از آقای روحانی خواسته تا اصل این متن را در اختیار مجلس جهت مطالعه و بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: مسئله اینست که هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و اگر طرف غربی بخواهد تعهدات خود را انجام ندهد ما هم از انجام مفاد تفاهم نامه خودداری خواهیم کرد.

لاهوتی گفت:قرار شده که آقای ظریف در آینده نزدیک یک روز به مجلس بیاید و در جلسه‌ای غیر علنی بندهای مختلف و شبهات این تفاهم نامه را تشریح کند.

این نماینده مجلس در بخش پایانی سخنانش بیان کرد: ما امیدواریم که گفته های هیئت مذاکره کننده مصداق بارز همان مفاد تفاهم نامه باشد که در اینصورت گام اولیه مثبتی برداشته شده و قطعا مجلس و دولت در زمینه توافق نامه اصلی با هم همفکری خواهند کرد.

۱۳۹۲/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...