نسخه چاپی

تحصن در اعتراض به برخورد بامداح ناهی ازمنكر

عکس خبري -تحصن در اعتراض به برخورد بامداح ناهي ازمنکر

شکایت و برخورد با یک معلم ناهی از منکر در شهرستان ازنا که با قرائت طوماری در نماز جمعه این شهرستان به وضعیت نامناسب برگزاری جشن‎ها در ازنا انتقاد کرده بود، با اعتراض جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و هیأات و تشکل‏های فرهنگی – مذهبی این شهرستان روبرو شد.
به گزارش مشرق به نقل از رجانیوز، به دنبال افزایش روند بی‏بندوباری در جشن‏های عروسی شهرستان ازنا و برپایی رقص و پایکوبی در این برنامه‌ها تا نیمه‏‏های شب که با ایجاد مزاحمت برای مردم همراه بود، در هفته‌های گذشته جمعی از هیات‏ها و تشکل‏های مذهبی ازنا بر آن شدند تا با نوشتن طوماری خواستار برخورد قاطع و قانونی با این ناهنجاری‏های اجتماعی خصوصا در ایام فاطمیه شوند. اما در اقدامی عجیب، اعتراض این جریانات انقلابی به بی بند وباری موجود، موجب احضار و برخود با مسئول شبکه مساجد و هیات‌های ازنا شد.

این در حالی است که "قدیر ملکی" مسئول شبکه مساجد و هیات‌های ازنا که پس از هماهنگی با حجت الاسلام بنیادی امام جمعه موقت و رییس حوزه علمیه شهرستان ازنا اقدام به قرائت طومار اعتراضی مردم ازنا در بین نماز جمعه یازدهم فروردین امسال کرده بود، با استقبال گسترده نماز گزاران روبرو شد تا آنجا که امام جمعه موقت و بسیاری از نمازگزاران نیز این طومار را امضا کردند.

در این طومار خطاب به مسئولان شهرستان آمده است: " گروهی از نوازندگان در سطح شهر شئونات اسلامی را زیر پا گذاشته و تخلفاتی از قبیل ایجاد مزاحمت عمومی برای مردم، آلودگی صوتی تا پاسی از شب، ایجاد سد معبر در خیابان‏ها و کوچه‏ها، کشاندن مجالس رقص و آواز به خیابان‏ها، ترویج موسیقی غربی و کشاندن جوانان به غرب زدگی و بی‏بندوباری مرتکب شده‌اند؛ ما امت حزب الله و ولایت‏‏مدار از شورای محترم تامین شهرستان خواستار برخورد قاطع و قانونی و رفع این مشکل در سطح شهرستان هستیم"

در همین حال، بعد از دو هفته از قرائت این طومار، ستاد نماز جمعه شهرستان ازنا از ملکی شکایت کرد، که هفته گذشته این معلم آموزش و پرورش و فعال فرهنگی از سوی نهادهای مسئول احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به دنبال احضار ملکی، جمعی از هیات مذهبی و جوانان حزب اللهی این شهرستان در اعتراض به برخورد عجیب با این معلم ناهی از منکر اقدام به برگزاری تحصن در مسجد صاحب الزمان (عج) ازنا کرده و روز گذشته نیز پس از پایان نماز جمعه با دست‏نوشته‏هایی شکایت از این معلم ناهی از منکر را محکوم کردند.

در بیانیه‏ای که توسط متحصنین منتشر شده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " مبادا كساني باشند كه اگر كسي امر به معروف و نهي از منكر كرد از او حمايت نكنند بلكه از مجرم حمايت كنند... هر جايي كه من بدانم و احساس كنم و خبر اطمينان بخشي پيدا بكنم كه آمر به معروف و ناهي از منكر مورد جفاي (خداي نكرده) يك مأمور و مسئولي قرار گرفته باشد، خودم وارد قضيه خواهم شد." آمده است: " بسيار دردناك بود براي‌مان هنگامي كه شنيديم به جاي برخورد با هنجار شكنان برگزار كننده برخي مراسمات عروسي كه همراه با مزاحمت و ايجاد سد معبر و آلودگي صوتي براي عموم جامعه هستند، با ناهي منكر و آمر به معروف به دليل قرائت متني در نماز جمعه كه با تكبيرهاي مؤمنان حاضر مورد تأييد قرار گرفت برخورد شد و با شكايت ستاد نماز جمعه و اتهام تشويش اذهان عمومي از سوي دادستان، به پاي ميز محاكمه كشيده و مجرم شناخته شد. ما اعتراض شديد خود را به اين رفتار و برخورد ناصحيح كه از سوي برخي مسئولين طراحي شده بود و نيز حمايت قاطع خويش را از اين ذاكر اهل بيت(عليهم السلام) و بسيجي مخلص و ولايت مدار آمر به معروف و ناهي از منكر اعلام مي‌داريم و خواستار حمايت همه جانبه دلسوزان واقعي دين و ولايت، از ايشان هستیم."

همچنین بنا بر گزارش انفطار، 6 نفر از اعضای ستاد نماز جمعه و 7 نفر از مداحان و 9 نفر از از اعضای اجرایی ستاد دعای ندبه نماز جمعه شهرستان ازنا در اعتراض به این شکایت استعفا دادند.

با هماهنگی امام جمعه شکایت کردیم

در همین حال رییس ستاد نماز جمعه شهرستان ازنا در گفت‏ و گو با خبرنگار رجانیوز، اعلام کرد: آقای قدیر ملکی روز 11/1 /91 بدون هماهنگی، متنی را بین دو نماز قرائت کرد که در آن تمام مسئولان شهر را زیر سوال برد که چرا شما از عروسی‏های داخل شهر و نواختن ارگ جلوگیری نمی‏کنید، اگر شما این کار را نکنید حزب الله خودش وارد عمل ‏می‏شود.

سلیمانی ادامه داد: از نظر آئین‏نامه ستاد نماز جمعه، ملکی خلاف کرده بود و بعد از هماهنگی با امام جمعه طبق وظیفه به دادستان شکایت کردیم.

وی در واکنش به این‏که این طومار با هماهنگی امام جمعه موقت قرائت شده است، گفت: به ما چیزی نگفتند و حاج آقای بنیادی به ما نگفته که با ما هماهنگ کرده‏اند.

رییس ستاد نماز جمعه ازنا در عین حال تاکید کرد: ما موافق سخنان این شخص( ملکی) هستیم اما جایگاه نماز جمعه جای این کار نیست.

وی با بیان اینکه ما شکایت کردیم و بعد از آن رضایت دادیم، افزود: دادستان از ایشان بازجویی کرده است که شما چرا این کار را کردید و باید از مجاری قانونی وارد می‏شدید، به نوعی توهین به شورای تامین شهرستان هم می‏شد.

سلیمانی اظهار داشت: اگر قرار باشد هر کس در نماز جمعه بخواهد هر حرفی را بزند که نمی‏شود، این طبق آئیین نامه ستاد نماز جمعه ممنوع است، مگر اینکه با هماهنگی باشد.

وی در واکنش به انتقاد از این رفتار ستاد نماز جمعه ازنا گفت: آنچه که وظیفه ما بوده از طرف امام جمعه و ستاد انجام دادیم، ما مطیع قانون و آئیین نامه بودیم.

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...