نسخه چاپی

پرداخت 300 میلیارد تومان به تعاونی‌های تولیدی

عکس خبري -پرداخت 300 ميليارد تومان به تعاوني‌هاي توليدي

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه یك جلسه هیات دولت به حل مشكلات تعاونی‌ها اختصاص خواهد یافت، گفت: صندوق مهر امام رضا تا سقف 300 میلیارد تومان به تعاونی‌های تولیدی تسهیلات می دهد

به گزارش نما به نقل از فارس، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش اتحادیه تعاونی‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه در سال 90 اصلاحیه قانون تعاون نهایی شد،‌ اظهار داشت: این لایحه به دولت ارسال شده تا مراحل تصویب آن در مجلس پیگیری شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ظرفیت و بستر این بخش توجه به تعاونی بوده که با همکاری اتاق تعاون مرکزی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر سال گذشته در قالب بخش تعاون انجام شد تصریح کرد: در سال جاری بخش کشاورزی نیز فعال خواهد شد و در حال حاضر 18 میلیون هکتار زمین وجود دارد که می‌توان آن را در بخش تعاون قرار داد و دولت نیز برای این نهضت حمایت‌هایی در نظر گرفته و مایحتاج لازم را تامین خواهد کرد.

شیخ‌الاسلامی نقشه راه توسعه تعاون را بحث حساب‌های اقتصادی بخش تعاون دانست و گفت: این حساب‌های اقتصادی باید استخراج شود که با همکاری مرکز آمار ایران این موضوع شروع شده تا بتوان در سال جاری با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب براساس آمار راهبردی دقیق در این باره تعیین کرد.

وی یکی از کارهای آینده را تاسیس شرکت توسعه عمران در مقیاس استان و شهرستان دانست و تصریح کرد: وزارتخانه به شدت از تصدی‌گری در بخش تعاون پرهیز می‌کند اما در بخش حاکمیتی وظیفه ما توانمندسازی، آموزش و حمایت‌های لازم است.

وزیر تعاون رفاه کار و امور اجتماعی از راه‌اندازی پورتال آموزش تعاون و آموزش‌های مجازی خبر داد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیستم تمام افراد کشور می‌توانند به این پورتال دسترسی داشته و آموزش‌های لازم را فراگیرند.

به گفته شیخ‌الاسلامی، برای اولین بار در کشور اتحادیه نظارت همگانی در رشته‌های مختلف ایجاد شده و برخی وظایف حاکمیتی به آنها واگذار شده است.

وی با اشاره به تشکیل بیمه تعاون بیان داشت: سهام این شرکت به زودی عرضه خواهد شد.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه تاکنون 80 شرکت تعاونی فراگیر ملی 360 تعاونی سهام عدالت و 80 شرکت تعاونی دانش‌بنیان تاسیس شده است، اظهار داشت: 15 هزار و 835 طرح اشتغال‌زایی در بخش تعاون با ایجاد 471 هزار فرصت شغلی در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی از دیگر کارهای انجام شده در بخش تعاون را تدوین برنامه بهره‌وری، تالیف کتاب‌های متعدد برشمرد و تاکید کرد: 319 هزار واحد مسکونی مهر در سال گذشته توسط تعاونی‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از کارهای مهم بخش تعاون را تعاون بازار دانست و افزود: مجموعه تعاونی‌های کشور از قبیل تولید، توزیع و فروش کالا به صورت این شبکه ایجاد خواهد شد تا بتوانند محصولات و لوازم خود را به کمترین قیمت و بیشترین بهره‌وری به مشتریان و یا مصرف کنندگان عرضه کنند.

شیخ‌الاسلامی وعده داد: در یک جلسه اختصاصی هیئت دولت تمامی مشکلات تعاون‌گران بررسی و حل و فصل شود.

وی با اشاره به اختصاص 5.5 میلیارد تومان برای خریداری ساختمان در تهران به منظور متمرکز کردن اتحادیه‌های کشور گفت: در این ساختمان تمامی اتحادیه‌های تعاونی‌های کشور یک دفتر خواهند داشت تا بتوانند مشکلات و مسائل مربوط به خود را حل و فصل کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا صندوق مهر امام رضا (ع) تا سقف 300 میلیارد تومان امسال به تعاونی‌های تولیدی تسهیلات بپردازد خاطرنشان کرد: این تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه و تا سقف 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی از دیگر کارهای انجام شده در حوزه تعاون را تمرکز تمامی حساب‌های وابسته به این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه در بانک توسعه تعاون برشمرد و تاکید کرد: با استفاده از این کار می‌توان ظرفیت تسهیلات دهی در بخش تعاون را تا چندین برابر افزایش داد.

۱۳۹۱/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...