نسخه چاپی

نشست مشترك دولت‌ و مجلس برای هدفمندی

عکس خبري -نشست مشترک دولت‌ و مجلس براي هدفمندي

عضو هیات رئیسه مجلس، از دعوت رئیس جمهور، وزیران اقتصادی دولت و مسئولان ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها به مجلس برای تبادل نظر درباره آسیب‌شناسی فاز اول هدفمندی و اجرای فاز دوم این قانون خبر داد.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نامه ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس به هیات رئیسه بیان کرد: تعدادی از نمایندگان نامه‌ای را مبنی بر لزوم توضیحات دولت درباره فاز اول و فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، امضا و به هیات رئیسه تقدیم کردند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این نشست قرار است کار کارشناسی میان مجلس و دولت درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گیرد، افزود: از شخص رئیس جمهور و وزیران اقتصادی دولت برای حضور در این نشست دعوت شده و مکاتبات نیز صورت گرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هشتم، ادامه داد: در این جلسه مشترک نمایندگان قصد دارند؛ هم درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و هم نقاط ضعف و قوت و آسیب‌شناسی فاز اول که چه آسیب‌هایی را به کشور وارد کرد و همچنین درباره اجرای فاز دوم که باید کاملا با هماهنگی صورت بگیرد، بحث و بررسی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با تاکید بر اینکه باید درباره آسیب‌هایی که فاز دوم ممکن است از لحاظ گرانی برای کشور داشته باشد تبادل نظر شود، تصریح کرد: تمامی این موارد در هیات رئیسه مجلس مطرح و مقرر شد از دولت و رئیس جمهوری دعوت شود. اما اگر رئیس جمهوری به این جلسه نیامد، وزیران اقتصادی و مسئولان هدفمندی یارانه‌ها در نشست حضور داشته باشند تا نقاط ضعف و قوت قانون هدفمندی یارانه‌ها بررسی شود.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس هشتم، ارتباط گرانی‌ها با هدفمندی یارانه‌ها، نقدینگی که ایجاد شد و تورمی که ناشی از آن در جامعه وجود دارد در این نشست بررسی می‌شود و اگر فاز دوم هدفمندی قرار است آغاز شود، بعد از آسیب‌شناسی‌ها باشد تا مجلس هم در جریان قرار بگیرد و اگر به این نتیجه رسیدیم که اجرای آن به صلاح است؛ مجلس نیز حمایت می‌کند در غیر صورت مجلس تکلیف خود را می‌داند.

۱۳۹۱/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...