نسخه چاپی

درخواست دختر "السنوسی"برای محاكمه پدرش در لاهه

عکس خبري -درخواست دختر "السنوسي"براي محاکمه پدرش در لاهه

دختر عبدالله السنوسی رئیس سابق سازمانهای اطلاعاتی رژیم قذافی ، از فرانسه خواست برای محاكمه پدرش در لاهه تلاش كند.

به گزارش نما؛ به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24 ؛ ديوان کيفري بين المللي به ليبي اجازه داد السنوسي در آن کشور محاکمه شود.




عنود السنوسي دختر بيست و دو ساله السنوسي در مصر در حال تحصيل است اما او در سفري به فرانسه از مسئولان فرانسوي خواست براي برگزاري دادگاهي عادلانه تلاش کند. وي مي گويد پدرش هرگز در ليبي دادگاهي عادلانه محاکمه نخواهد شد. عنود السنوسي گفت:« دولت هيچ کاري نمي تواند بکند زيرا بسيار ضعيف است. شبه نظاميان همه چيز را در ليبي کنترل مي کنند و آنها مي خواهند پدرم را بکشند. اگر به دادگاه کيفري بين المللي برود عادلانه تر محاکمه مي شود. »




عنود السنوسي در پاريس با يکي از مشاوران فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه ديدار کرده و از او خواسته است به او کمک کند ليبي را متقاعد کند  السنوسي در لاهه محاکمه شود. عنود السنوسي افزود:« من نمي گويم پدرم را آزاد کنند. من فقط مي خواهم او دادگاهي عادلانه به همراه وکيل داشته باشد  و پزشکان صليب سرخ به او رسيدگي کنند. »




السنوسي پيش از وقايع سال دو هزار و يازده، نيز به نقض حقوق بشر متهم شده بود.کشتار هزار زنداني در سال 1996 در زندان  ابوسليم طرابلس به وي نسبت داده مي شود.  او همچنين به طور غيابي در فرانسه به علت نقشش در سوءقصد به هواپيمايي فرانسوي در سال 1989 محکوم شده است. انفجار هواپيماي دي سي 10 يوتا برفراز نيجر باعث کشته شدن 170 نفر شده بود.




قضات تحقيق همچنين مي خواهند از السنوسي  درباره سوءقصد به هواپيماي پان امريکن در سال 1988 بازجويي کنند. اين هواپيما در لاکربي اسکاتلند سقوط کرده بود که باعث مرگ 270  مسافر شده بود.

۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...