نسخه چاپی

ارتش تایلند احتمال كودتای نظامی در این كشور را رد كرد

عکس خبري -ارتش تايلند احتمال کودتاي نظامي در اين کشور را رد کرد

یكی از فرماندهان ارشد ارتش تایلند روز چهارشنبه اطمینان داد هیچ‌گونه كودتای نظامی برای سرنگونی دولت منتخب یا پایان دادن به بحران سیاسی كنونی در این كشور در راه نیست.

به گزارش نما؛ به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا ؛ نارونگ پیتاتاناسای از فرماندهان ارشد نیروی دریایی ارتش تایلند شایعات مطرح شده را در مورد اینکه فرماندهان ارتش ممکن است در تلاش برای یک کودتای جدید به منظور پایان دادن به بحران سیاسی موجود باشند ، با قاطعیت رد کرد. اعتراض های خیابانی ضد دولتی در تایلند که از ماه گذشته آغاز شده باعث شده است تا این کشور با بحرانی سیاسی روبرو شود.




پیتاتاناسای افزود :« ما از کودتای قبلی درس گرفته ایم و قصد نداریم آن را بار دیگر تکرار کنیم. ما در قبال این بحران موضعی متناسب گرفته ایم و قصد نداریم نقش مهمی در این روند ایفا کنیم. بحران سیاسی کنونی در تایلند هنوز به بن بست نرسیده است و راه برای برون رفت از آن وجود دارد.»


وی این اظهارات را با اشاره به کودتای سال 2006 در تایلند بیان کرد که باعث سرنگونی تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر تبعیدی یینگلوک شیناواترا نخست وزیر کنونی تایلند شد.




پیتاتاناسای همچنین از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی مستقل و مردم خواست راهی را برای پایان دادن به بحران سیاسی کنونی پیدا کنند زیرا ارتش حرفه ای هیچ تجربه و دانشی در امور سیاسی ندارد و نمی تواند هیچ راه حلی پیشنهاد کند. درگیری های مرگبار کنونی در تایلند جدیدترین بخش از ناآرامی های مدنی در این کشور پادشاهی از زمان سرنگون شدن تاکسین شیناواترا به دست ژنرال های سلطنت طلب به شمار می رود.



۱۳۹۲/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...