نسخه چاپی

گناه بزرگ سپهبد قرنی از دید ضدانقلاب

عکس خبري -گناه بزرگ سپهبد قرني از ديد ضدانقلاب

سپهبد قرنی پس از آزادی از زندان در راه تازه ای قرار گرفت اما هر از گاهی به دلیل فعالیت های گسترده اش علیه رژیم پهلوی به زندان محكوم می شد.



به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهید سپهبد قرنی اولین رییس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى در سال 1292 دیده به جهان گشود. وی پس از طی تحصیلات مقدماتی وارد ارتش شد و در این مسیر رشد کرد و در دانشکده افسری صاحب معلومات نظامی شد.


وی از همان ابتدا به دلیل عشق به مفاهیم مذهبی، دنباله رو تعالیم امام خمینی(ره) شد و در سال 1337 به همراه عده ای از هم فکران خود تصیم گرفت که علیه رژیم منحوس پهلوی دست به کودتا بزند اما این طرح لو رفت و او به زندان محکوم شد.


سپهبد قرني پس از آزادی از زندان در راه تازه ای قرار گرفت اما هر از گاهی به دلیل فعالیت های گسترده اش علیه رژیم پهلوی به زندان محکوم می شد.


پس از پیروزى شكوهمند انقلاب اسلامى كه با خود تحولات و دگرگوني هاي بسياري به همراه داشت، دشمنان انقلاب فکر کردند مي توانند از اين دگرگوني ها به نفع خود استفاده کنند؛لذا در زماني که ارتش در حساس ترين شرايط حيات خود به سر مي‌برد شعار انحلال ارتش را سر دادند و برخي دوستان ناآگاه انقلاب نيز با آن ها هم صدا شدند اما امام خميني(ره) هوشيارتر از آن بود که با تعصب هاي کورکورانه و بي جا، تحت فشار عده اي از دشمنان و مغرضان، دست به اقدامي نسنجيده بزند.


سپهبد قرني که از ابتداي تشکيل شوراي انقلاب عضو آن بود در روز بيست و سوم بهمن به عنوان اولين رئيس ستاد مشترک ارتش جمهوري اسلامي معرفي شد.


وی در روز بیست و چهارم بهمن 57 در دفتر ریاست ستاد ارتش، تمثال حضرت امام خمینى رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهورى اسلامى را نصب كرد و سپس خطاب به حاضران گفت: ارتش شاهنشاهى كه مى گفتند از مجهزترین ارتش هاى دنیاست و شاید هم از لحاظ وسایل و تجهیزات چنین بود، از آنجا كه ایمان و اعتقاد نداشت، ظرف چند ساعت متلاشى شد. افراد یك ارتش اولا باید مؤمن باشند، ثانیا آرمان آنان حفظ استقلال میهن باشد نه حمایت از یك فرد.


وی سپس فعالیت خود را براى تصفیه و بازسازى و توان‌بخشي مكتبى به ارتش آغاز كرد.


مدت مسئولیت او در نظام جمهوری اسلامی فقط 43 روز - از 23 بهمن 57 تا 7 فروردین 58 بوده است. مدتی هرچند كوتاه اما در مقطعی حساس از تاریخ انقلاب كه لحظه لحظه آن آبستن حوادثی بزرگ در ابعاد مختلف خصوصا در عرصه نظامی بود.


از دید نیروهای ضدانقلاب - كه با وابستگی به بیگانگان از جمله رژیم بعث عراق، از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دست به ایجاد آشوب و بلوا در بسیاری از شهرها و بخصوص استان كردستان زدند و تا آنجا پیش رفتند كه پادگان كردستان را تصرف و غارت كردند - گناه بزرگ سپهبد قرنی این بود كه با تمام وجود از سقوط پادگان سنندج جلوگیری كرد و اجازه نداد كه به سرنوشت دیگر مراكز نظامی كه با خیانت برخی افراد به دست ضد انقلابیون افتاد، دچار شود.

كارشكنی لیبرال ها و مدافعین گروهك های ضدانقلاب باعث شد تا در تاریخ 7 / 1 /1358 سپهبد قرنی، به خاطر اختلافی كه در نوع برخورد با اشرار فعال در كردستان با دولت موقت داشت، استعفای خود را تقدیم امام(ره) كند و در همین روز از طرف دولت موقت بركنار شد.

۱۳۹۱/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...