نسخه چاپی

قیمت نفت افزایش یافت

با كاهش تولید نفت در اروپا و آمریكا به دلیل وضعیت نامساعد جوی، قیمت نفت امروز جمعه ۳۶ سنت افزایش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۳۴ سنت در هر بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در حالی که وضعیت نامساعد جوی موجب کاهش تولید نفت در اروپا و آمریکا شده و تجار در انتظار آمار میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت نفت برنت روز جمعه پس از دو روز کاهش، به بالای 111 دلار رسید.

آنچه که به افزایش قیمت نفت برنت کمک کرد، آماری بود که نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم امسال سریعتر از پیش بینی ها رشد کرده است و احتمال افزایش میزان تقاضا برای نفت وجود دارد.

اما این افزایش به دلیل احتمال تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا متاثر از آمارهای مثبت اقتصادی، متوقف شد.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در توکیو به رویترز گفت: «آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا قوی بود، بنابراین این خیال ما را در مورد ترمیم اقتصاد آمریکا راحت می کند...اما به محض اینکه تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آغاز شود، احتمالا مردم سود خود را از بازار خواهند گرفت و سرمایه های خود را از بازارهای دارای ریسک بالا از جمله نفت خارج خواهند کرد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 1.5 درصدی در دو جلسه گذشته، امروز با 36 سنت افزایش به 111 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت برنت همچنان در مسیر ثبت رشد 1.3 درصدی هفتگی قرار دارد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از رشد 18 سنتی در روز پنجشنبه و رسیدن به بالاترین قیمت 5 هفته اخیر، امروز با 15 سنت کاهش به 97 دلار و 23 سنت در هر بشکه رسید.

۱۳۹۲/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...