نسخه چاپی

خیانت انگلیس به دشمنان قذافی

به نوشته روزنامه دیلی میل سرویس اطلاعاتی MI5 انگلیس به دشمنان معمر قذافی كه به انگلیس پناهنده شده بودند خیانت كرده و به عملیات محرمانه مشترك با جاسوسان لیبیایی حاضر در خاك انگلیس پرداخته است.

براساس اسناد افشا شده جاسوسان انگليسي اطلاعات محرمانه را در اختيار جاسوسان معمر قذافي در انگليس قرار مي‌دادند و براي آنها خطوط تلفن همراه امن و مكان‌هاي مرفه فراهم مي‌كردند.

به گزارش ايسنا، به نوشته روزنامه ديلي ميل، كارشناسان مي‌گويند: اسناد بسيار مهمي كه به تازگي افشا شده نشان مي‌دهد جاسوسان انگليسي كنوانسيون ژنو را زير پا گذاشته‌اند و قوانين حقوق بشر را نقض كرده‌اند.

به نوشته روزنامه ديلي ميل سرويس اطلاعاتي MI5 انگليس به دشمنان معمر قذافي كه به انگليس پناهنده شده بودند خيانت كرده و به عمليات محرمانه مشترك با جاسوسان ليبيايي حاضر در خاك انگليس پرداخته است.

سرويس اطلاعاتي انگليس اطلاعات محرمانه را در اختيار جاسوسان قذافي قرار مي‌داده و براي آنها تلفن‌هاي همراه امن و مكان‌هاي بسيار مجلل جهت اقامت در لندن فراهم مي‌كرده است. اسناد جديد از آرشيو جاسوسان قذافي پس از سقوط او به دست آمده است.

رژيم معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي در سال 2011 به دنبال اعتراضات مردمي و حمله ناتو و همچنين كمك انگليس ساقط شد. ارتش انگليس به سقوط او كمك كرده بود اما اسناد جديد منتشر شده حاكي از روابط نزديك سرويس‌هاي اطلاعاتي ليبي و انگليس پيش از سقوط اوست.

اسناد منتشر شده نشان مي‌دهد كه سرويس اطلاعاتي MI5 انگليس به پناهندگان ليبيايي خيانت كرده و بر خلاف قول خود مبني بر عدم افشاي اطلاعات آنها، اين اطلاعات را در اختيار جاسوسان ليبي قرار داده است.

گفته مي‌شود افشاي اين اطلاعات ممكن است به ايجاد يك طوفان سياسي در انگليس منجر شود.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...