نسخه چاپی

وعده بارزانی به تركیه برای خلع سلاح پ ك ك

عکس خبري -وعده بارزاني به ترکيه براي خلع سلاح پ ک ک

رهبر كردهای شمال عراق در سفر اخیر خود به تركیه به مقامات این كشور قول داد در صورتی كه گروه تروریستی پ ك ك سلاح بر زمین نگذارد، گروه مذكور عواقب این كار را متحمل شود.



به گزارش نما به نقل از دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، مسعود بارزانی یکی از رهبران کردهای شمال عراق در خلال سفر اخیر خود به ترکیه و دیدار با مقامات آنکارا و همچنین صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دمکراسی که به عنوان شاخه سیاسی گروه تروریستی پ ک ک در ترکیه عمل می کند، پیام های مهمی در ارتباط با پ ک ک داد.

بارزانی پس از دیدار و گفت‌وگو با دمیرتاش و برخی دیگر از رهبران حزب صلح و دموکراسی در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در زمینه درخواست دولت آنکارا از وی برای خلع سلاح پ ک ک اظهار داشت که معضل حاکم بین دولت ترکیه و پ ک ک با سلاح حل شدنی نیست و تنها از طریق صلح آمیز قابل حل است.

بارزانی در مورد میانجی گری مقامات شمال عراق بین ترکیه و پ ک ک نیز تصریح کرد که تاکنون ملاقاتی با میانجی گری مقامات شمال عراق بین مقامات آنکارا و پ ک ک در کوه های قندیل صورت نگرفته و وی نیز تاکنون مدعی نشده که کاری می کند که پ ک ک سلاح بر زمین بگذارد. بارزانی افزود که به عقیده وی دوران مبارزه مسلحانه بسر آمده و اگر پ ک ک بخواهد سلاح بر زمین نگذاشته و به مبارزه مسلحانه ادامه دهد باید عواقب آن را نیز بپذیرد.

اظهارات بارزانی در مورد خاتمه دوران مبارزه مسلحانه و تاکید بر سلاح بر زمین گذاشتن پ ک ک از سوی کارشناسان مسائل منطقه به صورت وعده بارزانی به ترکیه برای خلع سلاح این گروه ارزیابی شد.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...