نسخه چاپی

پیشنهاد مترو برای كمك به وزارت نفت

روز گذشته به شبكه اینترنتی و مخابراتی وزارت نفت حمله سایبری شد و سیستم آن را مختل كرد و این بهترین فرصتی بود كه نصیب مترویی ها می شد تا محبت (!) چند روز گذشته وزارت نفت را جبران كنند؛ «مدیر عامل شركت بهره برداری مترو تهران شب گذشته دستور كمك به تیم IT وزارت نفت را صادر كرد.



به گزارش نما به نقل از ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران، در پي حمله سايبري به شبكه اينترنتي و مخابراتي وزارت نفت، مهندس قلي ها در ساعت 9 شب يكشنبه در حاليكه داخل تونل به همراه تلاشگران مترو در حال بازسازي و راه اندازي بستر مترو در خط 4 براي سرويس دهي به مسافران محترم مترو بود به مديريت فناوري و اطلاعات(IT) اين شركت دستور داد تا طي يك اقدام جهادي، به كمك تيمIT وزارت نفت رفته و مشكل آنان را كه به دليل حمله سايبري ايجاد شده مرتفع كنند.

مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران در اين دستور تاكيد كرد تا در اسرع وقت نسبت به اين امر مهم اقدام كنند چرا كه كمك ديرهنگام دردي را دوا نخواهد كرد... .»

این اتفاق در حالی رخ می دهد که یک روز پیش از آن، شرکت حفاری شمال با دستور مستقیم رئیس جمهوری و ستاد بحران وزارت نفت، مسئولیت تخلیه آب ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران را عهده دار شد؛ در شرایطی که چندین روز از آب گرفتگی خط چهار متروی تهران می گذشت و به گواه اخبار و تصاویر واصله، تخلیه مترو تقریبا به اتمام رسیده بود.

«... مهدی پور مدیر بحران این مجموعه نفتی هم از آغاز تخلیه گسترده آب در ایستگاه دکتر حبیب اله متروی تهران خبر داد و تاکید کرد: با توجه به پیشرفت فعلی کار پیش بینی می شود در کوتاه ترین زمان امکان تخلیه این آب فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول با کمک پمپ‌های ۶ اینچی موجود در محل پس از گذشت ۲۴ ساعت موفق به تخلیه ۱۷ متر از ارتفاع آبهای موجود در ایستگاه حبیب الهی متروی تهران شدیم.

رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت حفاری شمال خاطرنشان کرد: این شرکت در ایستگاه استاد معین نیز با اعزام یک گروه ۱۰ نفره و رفع نقص تعداد هشت دستگاه از پمپهای موجود حضور موثری داشت... .»

نکته جالب دیگر ماجرا اینجاست که ستاد بحران وزارت نفت 26 نفر را به همراه سیزده پمپ پیشرفته به این ماموریت اعزام کردند و در مقابل مترو هم 50 نفر از کارکنانش را برای رفع مشکل سایت وزارت نفت اعزام کرد!

شواهد و قرائن نشان می دهد که این جبران محبت ادامه خواهد یافت و کماکان «آب گرفتگی مترو سیاسی بود، هست و خواهد بود»!

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...