نسخه چاپی

افخم در نشست خبری (۲)

واكنش به شیمون پرز

عکس خبري -واکنش به شيمون پرز

سخنگوی وزیر امور خارجه كشورمان ضمن تكذیب گفتگوهای محرمانه ایران و آمریكا گفت: ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.

به گزارش نما؛ مرضیه افخم سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمانه در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران در واکنش به تذکر تعدادی از نمایندگان مبنی بر تغییر رویکرد روحانی در بکارگیری ظریف گفت: تاکید وزارت امور خارجه به عنوان یک نهاد زیرمجموعه دولت بر تعامل سازنده با مجلس است.
وی ادامه داد: آقای ظریف همواره بر تعامل سازنده با نمایندگان مجلس تاکید داشته و معتقد است لزوم ایجاد تعامل سازنده با کشورهای سراسر جهان ایجاد تعامل سازنده در داخل کشور است.
افخم با اظهار اینکه وزارت امور خارجه کشورمان ضمن احترام به حقوق نمایندگان و ارزیابی های آنها معتقد است باید تعامل سازنده و شفاف سازی نسبت به سیاستها و پاسخگویی ها صورت بگیرد افزود: ما به تداوم تعامل بین مجلس و وزارت خارجه خوش بین هستیم تا هر گونه سوءبرداشتی متوقف شود و معتقدیم با گفتگو امکان تعامل بیشتر ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: حضور امروز آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین چارچوب صورت خواهد گرفت.
سخنگوی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما بر آرای نمایندگان محترم احترام قائلیم نمایندگان مجلس نمایندگان ملت هستند و در اعلام نظر و دیدگاه نیز آزادی عمل دارند و امیدواریم که از این نظرات سازنده بتوانیم استفاده کنیم.
وی به اظهارات رسایی پس از امضا توافق نامه هسته ای واکنش نشان داد و گفت: در همان روز شاهد حمایتهای سایر نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای بودیم و طبیعی است که دیدگاههای متعدد و گاهاً متناقض نسبت به تحولات مختلف وجود دارد و اما امیدواریم اجماع ملی در سیاست خارجی صورت گیرد تا در صحنه های خارجی موفق تر عمل کنیم.
افخم در واکنش به اظهار تمایل شیمن پرز رییس جمهور رژیم صهیونیستی مبنی بر دیدار حسن روحانی گفت: ایران بارها مواضع خود را نسبت به اسراییل اعلام کرده و ما این رژیم تجاوزگر غاصب را به رسمیت نمی شناسیم و معتقدیم تمام سازوکارهای آن کاملاً جعلی است.
افخم با تاکید بر این نکته که هیچ تغییر در موضع ایران نسبت به اسراییل ایجاد نشده است افزود: این تبلیغاتی که از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد حاصل از انزوای این رژیم است و کاملاً بی اثر و بی نتیجه است انها می خواهند افکار عمومی ملتهای مسلمان را بر علیه جایگاه جمهوری اسلامی ایران مورد تغییر قرار دهند که ما از افکار عمومی ملت های مسلمان می خواهیم که نسبت به مواضع این رژیم با هوشیاری کامل برخورد کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اوباما در مصاحبه ای که با مجمع ساوان داشته از گفتگوهای محرمانه بین تهران و واشنگتن گفته عنوان کرد:‌ ما قبلاً هم اعلام کردیم هیچگونه گفتگوی محرمانه ای بین جمهوری اسلامی ایران و امریکا جریان ندارد و هر آنچه موجود است درخصوص موضوع هسته ای و در مذاکرات 1+5 صورت گرفته.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...