نسخه چاپی

حاشیه‌های جلسه علنی امروز؛

سلسله استعفاهای نمایندگان تا محافظت باهنر از چیت‌چیان

جلسه علنی امروز در حالی به پایان رسید كه حاشیه‌های جالبی داشت.

به گزارش نما؛ یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی بهارستان برخلاف جلسات عادی مجلس با دو ساعت تاخیر شروع شد چرا که محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یک جلسه غیرعلنی در مورد لایحه بودجه 93 توضیحاتی به وکلای ملت ارائه کرد.

*سلسله استعفاهای نمایندگان

پس از شروع صحن علنی که ریاست آن را محمدرضا باهنر برعهده داشت بلافاصله نطق میان دستور نمایندگان شروع شد که این نطق‌ها نیز برخلاف نطق‌های معمولی صحن علنی تفاوت داشت چرا که ناصر صالحی‌نصب نماینده دشت آزادگان در پایان نطق خود گفت: نمایندگان استان خوزستان به دلیل اعتراض به لایحه بودجه 93 استعفا دادند.

هم چنین پس از وی محمدحسن عثمانی نماینده بوکان نیز پس از نطق خود گفت: اگر ساخت سد سیمینه اجرایی نشود من هم استعفای خودم را اعلام خواهم کرد.

پس از آن نوبت به سوال علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه از چیت‌چیان وزیر نیرو شد.

معمولا عدم توجه نمایندگان به اظهارات وزیر با واکنش رئیس جلسه مواجه می‌شود که امروز نیز باهنر با قطع سخنان وزیر نیرو که در حال سخنرانی بود خطاب به نمایندگان گفت: نمایندگان لطفا به بحث مطرح شده در جلسه علنی مطرح کنند تا در رای گیری قضاوت عادلانه داشته باشند.

*محافظت باهنر از چیت‌چیان

پس از آن که وزیر نیرو در صندلی خود نشست تعدادی از نمایندگان گرد او حلقه شدند تا رایزنی کنند که در این هنگام باهنر گفت: معاون پارلمانی آقای وزیر کجاست؟ لطفا بغل آقای چیت‌چیان بنشینید و از وی محافظت کنید.

*مصافحه قاضی‌پور با چیت‌چیان

در ادامه پس از آن که رای گیری شد و نمایندگان اعلام کردند از توضیحات وزیر نیرو قانع شدند حمید چیت‌چیان شخصا به کنار میز نادر قاضی‌پور که در ته مجلس است رفت و با وی مصافحه گرمی انجام داد.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...