نسخه چاپی

پورمختار در جمع خبرنگاران:

ذهنیت ها نسبت به نمایندگان شفاف شود

عکس خبري -ذهنيت ها نسبت به نمايندگان شفاف شود

رئیس كمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: كسی نمی تواند نمایندگان را با 300 هزار تومان بخرد، حتی شما خبرنگاران را نمی‌توان با این مقدار خرید.

به گزارش نما؛ محمدعلی پورمختار در جمع خبرنگاران درباره ارسال نامه مرتضوی به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، گفت: بله این نامه به کمیسیون ارسال شده است، ولی من هنوز آن را مطالعه نکرده‌ام.
وی درباره درخواست کمک از نمایندگان گفت: 95 درصد مراجعات به نمایندگان به خاطر نیازهای مالی است.
رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی تصریح کرد: این کمک‌ها از کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر در اختیار نمایندگان گذاشته می‌شود و آنها هم این کمک‌ها را توزیع می‌کنند و طبیعتا نتایج را نیز اعلام می‌دارند.
پورمختار افزود: به احتمال زیاد چیزهایی که داده شده در همین راستاست، چرا که آمار حاکی از آن است که کمک‌ها بین 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان بوده است.
وی گفت: اقای محجوب نیز آماری ارائه کرده و در این آمار نیز کمک‌های یک تا دو میلیونی از سوی نمایندگان وجود دارد.
وی با بیان اینکه نمایندگان به این پول‌ها نیازی ندارند تاکید کرد: از هر نماینده‌ای که بپرسید، هرچه که هست را بیان می‌کند، مازاد بر این کمک‌ها حتی نمایندگان حقوق خود را نیز برای کمک به مردم استفاده می‌کنند.
رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، اظهار کرد: نباید از اینگونه کمک‌ها ایراد گرفت البته طرز بیان این موضوع مهم است که ما باید درباره آن توضیح دهیم.
این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مبالغی که به نمایندگان داده شده، به صورت کارت بوده یا نه گفت: بله کارت است و آن هم قابل نقد شدن نیست بلکه باید حتما خرید کنند.
رئیس کمیسیون اصل 90 همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اسامی نمایندگانی که از مرتضوی وجه نقد گرفته‌اند را منتشر می‌کنید یا نه، اظهار کرد: من هیچ ایرادی در انتشار اسامی نمی‌بینم، چون شفاف شدن این موضوع خیلی بهتر از پنهان کردن آن است.
پورمختار گفت: به نظر من باید در این رابطه بررسی صورت گیرد، خیلی خوب است که اسامی منتشر شود تا ذهنیت ها نسبت به نمایندگان شفاف شود.
وی افزود: من شنیده ام که در دوره نهم مجلس 35 تا 37 نفر از نمایندگان کمک‌ها را دریافت کرده اند، ولی البته میزان این کمک‌ها در دوره کنونی با دوره قبلی قابل مقایسه نیست.
رئیس کمیسیون اصل 90 با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در بیان دریافت کمک‌های نمایندگان از نهادهای مختلف گفت: برخی رسانه‌ها از این موضوعات برداشت بدی کرده‌اند ، چه کسی می‌تواند یک نماینده مجلس را با 300 هزار تومان بخرد، حتی شما خبرنگاران را نمی‌توان با این مقدار خرید.
وی تاکید کرد: من اطمینان خاطر می‌دهم که هر پولی که به نمایندگان داده می‌شود در حوزه های انتخابیه صرف خواهد شد.
رئیس کمیسیون اصل 90 همچنین درباره وضعیت پرونده ریخته گران در فولاد ادامه داد: این پرونده در حال رسیدگی است البته ما راجع به فولاد فعلا هیچ ورودی نداشتیم زیرا کمیسیون در حال بررسی پرونده پتروشیمی بیستون است که فعلا دریافت اطلاعات را از سازمان خصوصی سازی پیگیر هستیم.
وی همچنین درباره خبر دستگیری واردکننده فولاد خاطرنشان کرد: این موضوع مربوط به بحث ریخته گران بود که من گفتم این بازداشت به خاطر فولاد بوده است.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...