نسخه چاپی

گامهای دولت برای رونق بخشیدن به فضای كسب و كار و اشتغالزایی

عکس خبري -گامهاي دولت براي رونق بخشيدن به فضاي كسب و كار و اشتغالزايي

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینكه دولت در گام نخست بر كاهش تورم و جلوگیری از افزایش نقدینگی تمركز دارد، گفت: رونق بخشیدن به فضای كسب و كار و اشتغالزایی، گام بعدی دولت است و تلاش خواهیم كرد با سیاستگذاری و اولویت‌بندی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم شود.

به گزارش نما؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز( سه‌شنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال با بیان اینكه دولت در گام نخست بر كاهش تورم و جلوگیری از افزایش نقدینگی تمركز دارد، گفت: رونق بخشیدن به فضای كسب و كار و اشتغالزایی، گام بعدی دولت است و تلاش خواهیم كرد با سیاستگذاری و اولویت‌بندی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از آنكه به سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید بپردازیم، باید به فكر حفظ و فعال شدن بنگاه‌های موجود باشیم چراكه اگر بنگاه‌های موجود دچار مشكل و بحران باشند، انگیزه سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید از بین خواهد رفت.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاكید بر اینكه جهت‌گیری نظام بانكی كشور نیز باید به این سمت هدایت شود، خاطرنشان كرد: اولویت نظام بانكی باید رسیدگی به واحدهای تولیدی موجود و بررسی موانع و مشكلات آنها باشد.

در این جلسه كه وزرای تعاون، كار و رفاه اجتماعی و جهاد كشاورزی، رئیس كل بانك مركزی و رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از الگوی زنجیره ارزش و نقش آن در افزایش تولید و پایدارسازی اشتغال ارائه شد.

در این نشست همچنین معاون توسعه و كار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌كار و رفاه اجتماعی به ارائه تحلیلی از وضعیت موجود و آینده بازار كار كشور پرداخت و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود و رونق بخشیدن به فضای كسب و كار ارائه كرد.

تعیین جهت‌گیری و خط مشی دولت در اشتغالزایی و ترسیم نقشه راه برای ایجاد فرصت های شغلی از دیگر موضوعاتی بود كه در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهادات مختلفی نیز مطرح شد.



۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...