نسخه چاپی

جزئیات جلسه شورای عالی اشتغال

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینكه "دولت در گام نخست بر كاهش تورم و جلوگیری از افزایش نقدینگی تمركز دارد"، گفت: رونق بخشیدن به فضای كسب و كار و اشتغال‌زایی، گام بعدی دولت است و تلاش خواهیم كرد با سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،اسحاق جهانگیری ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی اشتغال اظهار کرد: در حال حاضر بیش از آنکه به سرمایه‌گذاری و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید بپردازیم، باید به فکر حفظ و فعال شدن بنگاه‌های موجود باشیم؛ چراکه اگر بنگاه‌های موجود دچار مشکل و بحران باشند، انگیزه سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جدید از بین خواهد رفت.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: جهت‌گیری نظام بانکی کشور نیز باید به این سمت هدایت شود. اولویت نظام بانکی باید رسیدگی به واحدهای تولیدی موجود و بررسی موانع و مشکلات آنها باشد.

در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی، رییس‌کل بانک مرکزی و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از الگوی زنجیره ارزش و نقش آن در افزایش تولید و پایدارسازی اشتغال ارائه شد.

در این نشست همچنین معاون توسعه و کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به ارائه تحلیلی از وضعیت موجود و آینده بازار کار کشور پرداخت و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار ارائه کرد.

تعیین جهت‌گیری و خط مشی دولت در اشتغال‌زایی و ترسیم نقشه راه برای ایجاد فرصت‌های شغلی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و پیشنهادات مختلفی نیز مطرح شد.

۱۳۹۲/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...