نسخه چاپی

سردبير هفته‌نامه "شما":

آئین‌نامه جدید دولت روند اطلاع‌رسانی را مختل می‌كند

عکس خبري -آئين‌نامه جديد دولت روند اطلاع‌رساني را مختل مي‌کند

اكنون دولت و رسانه‌ها دو طرف دعوا هستند و بنا نیست كه نظر رسانه‌ها در این زمینه لحاظ شود.

به گزارش نما به نقل از ندای انقلاب، حمید رضا ترقی، مدیر مسئول هفته‌نامه شما و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به مصوبه هیات دولت درباره خبرگزاری ها و لزوم ذکر منبع آن ها اظهار کرد: این امر محدودیت خبری ایجاد خواهد کرد و موجب مشکل شدن روند اطلاع‌رسانی به جامعه خواهد شد.

وی افزود: اگر در آیین‌نامه دولت این بند گنجانیده شود که منابع خبری در صورت درخواست و یا مراجعه مراجع قضایی و اطلاعاتی مطالبه شود و این منابع در خود خبرگزاری ها موجود باشد، به نظر می رسد به صحت و درستی نزدیکتر باشد .

ترقی با اشاره به برخی دیگر از اشکالات این آیین‌نامه گفت: ذکر این مطلب به لحاظ قانون خبرنگاری و اصول خبرنگاری موجب خواهد شد تا رسانه‌ها به طور طبیعی مجبور به سانسور برخی اخبار کشور شوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر آیین نامه اصلاح شود بهتر است و البته خبرگزاری‌ها نیز باید در ارائه اخبار صداقت را رعایت کنند و در صورت شکایت و یا پیگیری قضایی منبع خبر را ارائه دهند این امر به روند آزادی مطبوعات آسیبی نخواهد رساند.

مدیر مسئول هفته نامه شما با بیان اینکه بهتر بود از رسانه‌ها نیز نظرخواهی می‌شد، افزود: با مشورت با مسئولان رسانه‌ها و مطبوعات تفاهم بهتری ایجاد می‌شد اما اکنون دولت و رسانه‌ها دو طرف دعوا هستند و بنا نیست که نظر رسانه‌ها در این زمینه لحاظ شود.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...