نسخه چاپی

تا وقتی كه واقعا تشنه نشدید آب ننوشید/ خطر كما در كمین است

با وجود این كه تا كنون بارها در مورد منافع نوشیدن مقادیر زیاد آب بحث شده است و بسیاری از پزشكان مردم را به نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب توصیه می‌كنند، اما به تازگی بحث‌هایی در نكوهش افراط در نوشیدن آب مطرح می‌شود.

به گزارش نما، براساس تحقیقاتی که دانشمندان علم جدید انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن هشت لیوان آب در روز و پرنوشی فراوان اشتباه است و این یافته‌ها در مقالات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

آب خوردن در فصل پاییز و زمستان را بیشتر رعایت کنیم و تا هنگام تشنگی واقعی از خوردن آن پرهیز کنیم.

دو نوع تشنگی حقیقی و کاذب داریم اگر بعد از فعالیت بدنی زیاد، هوای گرم، بعد از صرف غذاهای شور و چرب تشنه شویم، تشنگی حقیقی است و با نوشیدن مقدار مناسبی آب برطرف می‌شود، ولی زمانی که فرد مرتب تشنه می‌شود و به آب خوردن عادت کرده است و حتی با نوشیدن آب دچار حالت تهوع می‌شود، این تشنگی کاذب است.



خوردن آب فراوان باعث کاهش سرعت و فرآیند مغز، خلط ته حلق، پف‌آلودگی، شل شدن عضلات، افزایش وزن و ضعف گوارش می‌شود در حالت پیشرفته سستی و شلی بافت عضله قلب، تپش قلب را به ارمغان می‌آورد.

از سوی دیگر، در صورتی كه در مدت زمانی كوتاه، مقدار بسیار زیادی آب نوشیده شود، فرد به اختلال پر آبی بدن دچار شده و در این مورد احتمال گیجی، كما و حتی مرگ وجود دارد.

به عقیده پزشكان در صورتی كه فرد در هر ۲ ساعت بیش از یك بار به دستشویی برود و سابقه بیماری خاصی نداشته باشد، به این معناست كه بیش از حد آب نوشیده است.

البته نمی‌توان مقدار مشخصی آب برای نوشیدن روزانه تجویز كرد و این امر به فیزیك بدنی و میل افراد بستگی دارد.

اما به طور معمول نوشیدن روزانه یك و نیم لیتر آب(6 لیوان) توصیه می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...