نسخه چاپی

لیست سیاه استرالیا برای دانشجوی ایرانی

اداره مهاجرت استرالیا به استناد گزارش آژانس جاسوسی استرالیا موسوم به «آسیو» و سازمان اطلاعات دفاعی این كشور، یك دانشجوی ایرانی را در لیست سیاه قرار داد و برای وی روادید ورود به استرالیا صادر نكرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، آژانس جاسوسی استرالیا و سازمان اطلاعات دفاعی این کشور، این دانشجوی 25 ساله ایرانی را متهم به دست داشتن در مسائل مربوط به سلاح کشتارجمعی کرد و از اداره مهاجرت استرالیا خواست تا به وی روادید ورود به خاک استرالیا ندهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این خبر را منتشر کرد و خبرگزاری رسمی مالزی(برناما) روز جمعه - دیروز - متن آن را بازتاب داد.

بر اساس این گزارش، این دانشجوی دختر ایرانی از یک دانشگاه استرالیا بورس تحصیلی گرفته بود تا در زمینه «تاثیرات هیدروژن روی ذرات فلزی برای انرژی پاک» که از طریق دولت استرالیا حمایت مالی می شود، تحقیق کند.

در خبر برناما، اشاره نشده است که این دانشجوی ایرانی اکنون در استرالیا ساکن است و روادید وی تمدید نشده است، تا در خارج از استرالیا تقاضای روادید ورود به خاک استرالیا را کرده است.

در پیگیری این دانشجو به وی گفته شد: او فردی است که حضورش در استرالیا ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم با انتشار سلاح کشتار جمعی مربوط باشد.

اتحادیه مطبوعات استرالیا (ای.ای.پی) نوشت: این دانشجو در حال تلاش برای تغییر نظر اداره مهاجرت استرالیا از این تصمیم است و مصمم است تا بداند چرا وی را به چنین اموری متهم کرده اند.

ˈهودن ساگرسˈ نماینده حقوقی این دانشجو هفته گذشته نتواست دادگاه فدرال این کشور را قانع کند تا آژانس های امنیتی اسناد محرمانه خود را درباره این موضوع آشکار کنند.

این نماینده حقوقی به ای.ای.پی گفت: آنها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا در مورد این تصمیم که دانشجوی ایرانی در انتشار سلاح کشتار جمعی دخالت داشته است، درخواست تجدیدنظر دهند یا به فشار خود برای صادرشدن روادید دانشجویی ادامه دهند.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...