نسخه چاپی

بی اعتباری توافقات ژنو

عکس خبري -بي اعتباري توافقات ژنو

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است كه اقدام جدید آمریكا در اعمال تحریم بر ضد ایران در راستای بی‌اعتبار كردن توافقنامه ژنو صورت گرفت.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم،احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید برعلیه ایران، اظهار داشت: دولت آمریکا مدعی است که تحریم‌های جدید ارتباطی با توافقنامه ژنو ندارد و مربوط به گذشته است، اما از طرف دیگر در توافقنامه ژنو به صورت صریح بیان شده که تحریم جدیدی از سوی آمریکا و اروپا نباید وضع شود.
وی ادامه داد: این تحریم‌ها به لحاظ روانی بر افکار عمومی تاثیر منفی دارد و اعتماد ما را سلب می‌کند، چرا که ما در حال اعتماد به آنها بودیم و برای مذاکره رفته بودیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران کار اشتباهی بود و این کار خلاف مفاد توافقنامه ژنو است و قابل قبول نیست.
شوهانی با بیان اینکه گام‌های بعدی برای مذاکره همچنان وجود دارد، تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران باعث می‌شود که ما نسبت به آمریکا و اروپا بی‌اعتمادتر شویم و باید در آینده سختگیرانه‌تر عمل کنیم، ضمن اینکه دولت آمریکا باید از این موضوع جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه نقض عهد از طرف آمریکا در حال انجام است، گفت: زمانی که می‌خواهیم سوء تفاهمات را برطرف کنیم، باید به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و در این راستا باید جلوی تحریم‌ها را بگیریم. ما انتظار داریم که آمریکا و اروپا از هرگونه اقدامی که به توافقنامه ژنو خدشه وارد می‌کند، جلوگیری کنند و اگر بخواهیم به نتیجه قطعی برسیم، گام‌های بعدی حساس‌تر و مهم‌تر است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما می‌توانیم از اینگونه اقدامات که آمریکا انجام داد، انجام دهیم و پاسخ آنها را بدهیم، تاکید کرد: آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران را با علم و آگاهی انجام داده و دولت آمریکا زیر فشار افراطیون و لابی‌های صهیونیسم و عرب این کار را انجام داده است. دولت آمریکا در توافقنامه ژنو ضمانت کرده که تحریم جدیدی وضع نکند، بنابراین باید جلوی این اقدام را بگیرد.
شوهانی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام اخیر آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید باعث می‌شود که معدود افرادی که به مذاکره خوش‌بین بودند، بدبین شوند و آمریکا باید از این اقدامات جلوگیری کند، چون به نفع آنها نیست.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...