نسخه چاپی

ارزشمندترین بازیكن جام بین‌قاره‌ای در گفت‌و‌گو با نما:

بدون بازی دوستانه قهرمان جهان شدیم

عکس خبري -بدون بازي دوستانه قهرمان جهان شديم

اگر دقت كرده باشید تیم ملی فوتسال با وجود اینكه با تیم‌های بزرگ دنیا از جمله برزیل و روسیه بازی دوستانه انجام می‌دهد نمی‌تواند برابر آنها پیروز شود اما ما بدون بازی دوستانه توانستیم آنها را شكست دهیم.

گروه ورزشی نما :انتخاب محمد احمدزاده به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام بین‌قاره‌ای، کام فوتبال دوستان‌ایرانی را که به دلیل قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این مسابقات شیرین شده بود، شیرین‌تر کرد. در ادامه گفت‌وگوی «نما» با این ستاره فوتبال ساحلی جهان را می‌خوانید:
گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا

  انتخاب شما به عنوان ارزشمندترین بازیکن جام بین‌قاره‌ای اتفاق کوچکی نبود؟
لطف خدا بود. همه بازیکنان زحمت کشیدند اما من به چشم آمدم و انتخاب شدم.
در کنار این موفقیت شخصی، تیم فوتبال ساحلی هم با قهرمانی‌ای که به دست آورد،  تاریخ‌ساز شد.
  با قوی‌ترین تیم‌های دنیا هم‌گروه شده بودیم؛ روسیه 2 سال پیاپی عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده بود، برزیل نیز مدعی قهرمانی و ایتالیا هم قهرمان اروپا بود. با این حال تیم ملی با قدرت از سد حریفان گردن کلفتش گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در این مرحله با امارات میزبان روبه‌رو شدیم که در غیاب چند بازیکن اصلی توانستیم این تیم را هم شکست دهیم و به فینال صعود کنیم. در فینال روسیه را برای دومین بار در این تورنمنت شکست دادیم و قهرمان شدیم.
 
نکته مهم در این میان این است که برای اولین بار بود که یک تیم گروهی از کشورمان به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.
بله، اگر دقت کرده باشید تیم ملی فوتسال با وجود اینکه با تیم‌های بزرگ دنیا از جمله برزیل و روسیه بازی دوستانه انجام می‌دهد نمی‌تواند برابر آنها پیروز شود اما ما بدون بازی دوستانه توانستیم آنها را شکست دهیم. البته افتخاری که به دست آمد برای تمام ورزش ایران است.
کسب برتری مقابل تیم‌های بزرگ دنیا از جمله برزیل و روسیه بسیار ارزشمند بود اما با وجود این موفقیت‌ها گویا بازیکنان فوتبال ساحلی از لحاظ مالی وضع خوبی ندارند.
بله؛ از حدود 9 سال قبل تشکیل تیم فوتبال ساحلی در کشور آغاز شد و ما 5-6 سال است که است که عضو تیم ملی هستیم اما فقط در این 2 سالی که خانم شهریاری رییس کمیته ساحلی شدند تحولاتی ایجاد کرده‌اند و رسیدگی به فوتبال ساحلی چند برابر گذشته شده است. گرچه وضع ما مانند فوتبال چمنی نیست اما آقای کفاشیان و فدراسیون فوتبال در حد توان رسیدگی می‌کنند و ما از آنان گلایه‌ای نداریم. گلایه ما از وزارت ورزش و سایر ارگان‌هاست که باید بیشتر به فوتبال ساحلی برسند.
اما اینکه بازیکنان فوتبال ساحلی دائماً از مسئولان به دلیل مسائل مالی گلایه کنند، هم صورت خوشی ندارد؛ نظر تو چیست؟
دیگر چه کار کنیم؟ بازیکنان تیم ملی معیشت‌شان باید از همین طریق تامین شود چون ما زمان زیادی را برای فوتبال ساحلی می‌گذاریم  و وقتی برای انجام کارهای دیگر نداریم. فکر نمی‌کنم دیگر تیمی از خانواده فوتبال مانند تیم ملی فوتبال یا  فوتسال بتواند عنوان قهرمانی جهان را به این زودی‌ها دست بیاورد. بازی کردن مقابل تیمی مانند برزیل بسیار سخت است اما ما توانستیم برای اولین بار آن هم بدون بازی تدارکاتی این تیم را شکست دهیم. همچنین کسب پیروزی مقابل روسیه که دو بار قهرمان همین مسابقات شده است، نشان می‌دهد فوتبال ساحلی دارای ظرفیت بالایی است و اگر مسئولان حمایت کنند می‌توانیم افتخارات بیشتری به دست بیاوریم. البته این را هم بگویم که ریاضت کشیدیم تا این قهرمانی بزرگ به دست آمد.
نقش اوکتایو، سرمربی برزیلی تیم ملی، در موفقیت‌های به دست آمده چقدر است؟
اوکتایو مربی بزرگی است. ما نباید چنین نعمتی را از دست بدهیم وگرنه فوتبال ساحلی کشورمان با رفتن او نابود می‌شود. اگر فوتبال ساحلی را به دست او بدهیم قطب اول فوتبال ساحلی جهان خواهیم شد. او در عمل توانایی‌های خود را ثابت کرده و مثل خیلی‌های دیگر فقط حرف نزده است. خیلی‌ها الان می‌گویند تیم ملی ساحلی را ما ساختیم ولی وقتی تیم ملی دست آنها بود هیچ کاری نکردند افرادی در گذشته  زحمت کشیدند اما امروز نباید سنگ‌اندازی کنند، بلکه باید دست در دست هم دهیم تا پیشرفت ادامه داشت باشد.
برنامه بعدی تیم ملی فوتبال ساحلی چیست؟
چند هفته استراحت می‌کنیم، بعد از آن تمرینات خود را برای مسابقات انتخابی جام جهانی پرتغال آغاز خواهیم کرد تا قهرمانی جام جهانی را به دست بیاوریم. در این بین نکته ای که وجود دارد این است که تا سال‌های قبل به مسابقات مهمی می‌رفتیم اما مردم حتی متوجه نمی‌شدند اما الان مردم هم پیگیر نتایج فوتبال ساحلی هستند که ان‌شاءلله بتوانیم انتظارات آنها را برآورده کنیم.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...