نسخه چاپی

سازمان ملل اعلام كرد:

جنایت یكی از بیست اقتصاد بزرگ جهان

، سالانه حداكثر 40 میلیارد دلار بواسطه فساد در كشورهای در حال توسعه از دست می رود و درآمد نامشروع از قاچاق انسان به 32 میلیارد دلار در سال بالغ می شود.

جنايت 2.1 تريليون دلار در عايدات سالانه جهاني توليد كرد كه برابر با 3.6 درصد از توليد ناخالص داخلي جهاني است.

به گزارش ايسنا، يوري فدوتوف، رييس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، با توصيف جنايت به عنوان تهديدي براي امنيت و توسعه اقتصاد، اظهار كرد اين عايدي كسب و كار تبهكاري را يكي از بزرگ‌ترين اقتصادهاي جهان مي سازد.

اين آمار اخيرا و براي نخستين بر مبناي اطلاعات موجود براي سال 2009 توسط UNODC و بانك جهاني محاسبه شد و هنوز هيچ آمار قابل مقايسه اي وجود ندارد.

رييس UNODC كه در مراسم افتتاح نشست يك هفته اي كميسيون بين المللي پيشگيري از جنايت و عدالت كيفري (CCPCJ) سخن مي گفت، پيش بيني كرد اين وضعيت وخيم‌تر شود اما براي تاييد اين امر به اطلاعات بيشتري نياز است.

به گفته وي، سالانه حداكثر 40 ميليارد دلار بواسطه فساد در كشورهاي در حال توسعه از دست مي رود و درآمد نامشروع از قاچاق انسان به 32 ميليارد دلار در سال بالغ مي شود.

بنا بر برخي برآوردها، در هر زماني 2.4 ميليون نفر از قاچاق انسان كه جنايت شرم آور برده داري نوين است، رنج برده اند.

همچنين از جرايم ديگري كه درآمدهاي بالايي دارند، نامبرده شده است. جرايم سازمان يافته، قاچاق مواد مخدر، خشونت و فساد از موانع بزرگ بر سر اهداف توسعه هزاره به شمار مي روند كه مجموعه اي از اهداف تعيين شده از سوي جامعه جهاني در سال 2000 به منظور بهبود سلامت و كاهش فقر در ميان مردم فقير جهان تا سال 2015 هستند.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...