نسخه چاپی

جاسوسی آمریكا از مقامات صهیونیست صدای نتانیاهو را درآورد

بنیامین نتانیاهو در نشست با نمایندگان حزب خود در كنست گفت :« با توجه به روابط نزدیكی كه اسرائیل و آمریكا دارند، كارهایی وجود دارد كه نباید آنها را انجام داد و برای ما غیرقابل قبولند.»

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شنود مکالمات برخی مقامات این رژیم به ویژه ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین توسط سرویس های جاسوسی آمریکا که توسط رسانه ها افشا شد، غیرقابل قبول است.

بنیامین نتانیاهو که در نشستی با حضور نمایندگان حزب خود در پارلمان رژیم صهیونیستی سخن می گفت، خاطرنشان کرد:« با توجه به روابط نزدیکی که اسرائیل و آمریکا دارند، کارهایی وجود دارد که نباید آنها را انجام داد و برای ما غیرقابل قبول است.»

نتانیاهو افزود، از مسئولان این رژیم خواسته است درباره صحت و سقم اخبار و گزارش هایی که درباره شنود مکالمات ایهود اولمرت توسط سرویس های امنیتی آمریکا صورت گرفته و برخی رسانه ها آن را فاش کرده اند، تحقیق کنند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با استناد به اسنادی که ادوارد اسنودن مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، افشا کرد، نوشت، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق و ایهود باراک وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از جمله افرادی هستند که نامشان در فهرست طولانی شخصیت ها و مسئولان حدود شصت کشور دیده می شود که سرویس های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در فاصله سالهای دو هزار و هشت تا دو هزار و یازده ارتباطات و مکالمات آنها را شنود کرده اند.

یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی اعلام کرد:« ما از رئیس جمهوری آمریکا یا کاخ سفید جاسوسی نمی کنیم. قواعد مشخص است و ما در این زمینه تعهداتی داریم و آنها را رعایت می کنیم.»

اسرائیل و متحد راهبردی آن آمریکا توافق کرده اند هرگز از یکدیگر جاسوسی نکنند. این توافق دو جانبه در سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج پس از بازداشت جاناتان پولارد، از کارشناسان نیروی دریایی آمریکا، صورت گرفت. گفته شد جاناتان پولارد هزاران سند مخفی و محرمانه مربوط به فعالیت های اطلاعاتی آمریکا را در جهان عرب در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

دستگاه قضایی آمریکا پولارد را به جرم جاسوسی به حبس ابد محکوم کرد، اما افشاگری هایی که در رابطه با برنامه گسترده جاسوسی های آمریکا در جهان شد، بار دیگر سبب شد، در درون رژیم صهیونیستی درخواست هایی برای آزادی پولارد مطرح شود.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه با همسر جاناتان پولارد دیدار و تاکید کرد: اسرائیل برای فراهم کردن شرایط آزادی همسر وی تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، نتانیاهو ابراز اطمینان کرده بود، پیوسته برای آزادی جاناتان پولارد که در سال هزار و نهصد و نود و پنج ملیت اسرائیلی دریافت کرد، تلاش می کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی هیئت وزیران در این باره گفت:« تلاش ها برای آزادسازی جاناتان پولارد به تحولات اخیر مربوط نمی شود هرچند ما نیز نظرات خود را درباره این تحولات اعلام کرده ایم.» .

نتانیاهو توضیح بیشتری در این باره نداد.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...