نسخه چاپی

اختصاصی

روابط رژیم صهیونیستی و عربستان

عکس خبري -روابط رژيم صهيونيستي و عربستان

پایگاه اینترنتی صهیونیستی آروتز شوا 24 دسامبر 2013 (3 دی) در مقاله‌ای به روابط رژیم صهیونیستی و عربستان پرداخت

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی صهیونیستی آروتز شوا 24 دسامبر 2013 (3 دی) در مقاله‌ای به روابط رژیم صهیونیستی و عربستان پرداخت و نوشت: ایران همچنان مدعی است اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و عربستان سعودی روابط خود را تقویت می‌کنند. گزارش اخیر خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس این ادعا را مطرح کرد که هیئت دیپلماتیک عربستان سعودی حدود 10 روز پیش، برای ملاقات با مقامات عالی‌رتبه اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو به اسرائیل سفر کرده است. خبرگزاری فارس منابع فلسطینی را منبع این گزارش اعلام کرد. همچنین این گزارش به گزارش رادیو اسرائیل اشاره کرد که گفته بود سلمان بن‌سلطان، معاون وزیر دفاع عربستان از اسرائیل دیدار کرده و در عین حال، همراه با اعضای ستاد کل ارتش اسرائیل از یک پایگاه نظامی بازدید کرده است.

در ادامه مقاله آمده است: این گزارش در مورد دیدارهای اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها آخرین مورد از سری گزارش‌های ایران بوده که خبرگزاری فارس منتشر کرده است. دو هفته پیش، این خبرگزاری مدعی شد که 27 نوامبر رئیس سرویس اطلاعات عربستان با بسیاری از مقامات امنیتی ارشد اسرائیلی از جمله رئیس موساد اسرئیل در ژنو دیدار کرده است. پیش‌تر نیز این خبرگزاری، گزارشی منتشر کرده بود که اسرائیل و عربستان سعودی برای به‌کارگیری ویروسی رایانه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران همکاری کرده‌اند. شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان، هفته پیش به روزنامه معاریو گفت که به اعتبار گزارش‌های ایران باور ندارد. در عین حال، روزنامه معاریو هفته گذشته گزارش داد که شاهزاده ترکی در نشستی در موناکو با مئیر شیتریت، عضو کنست و ایتامار رابینوویچ، سفیر سابق اسرائیل در آمریکا دیدار کرده است. این شاهزاده سعودی ظاهراً به‌طور علنی با ربینوویچ دست داده و گفت‌وگوهایی نیز با آقای شیتریت، عضو کنست، داشته است. نشریه «ایزرایل هیوم» گزارش داد که گزارش‌های ایران ممکن است به منظور تلاش برای مخدوش کردن چهره دولت عربستان در میان اذهان عمومی ملت‌های عربی و یا اثبات وجود نوعی توسعه سنی- اسرائیلی علیه ایران باشد.

در پایان مقاله آمده است: در گزارش اخیر روزنامه بریتانیایی ساندی‌تایمز نیز ادعا شده بود در صورتی که ایران و غرب نتوانند برای حل‌وفصل مسئله هسته‌ای ایران به تفاهم برسند، اسرائیل و عربستان سعودی برای جنگ علیه ایران همکاری و ائتلاف خواهند کرد. عربستان سعودی این گزارش را رد کرد و در عین حال، شفاف‌سازی کرد که «هیچ نوع و سطحی از رابطه و تماس میان عربستان سعودی و اسرائیل وجود ندارد.» اسرائیل و عربستان سعودی از جمله مخالفان جدی توافق هسته‌ای میان قدرت‌های غربی و ایران بودند. مطابق این توافق، قرار است که برنامه هسته‌ای ایران مهار شود.

۱۳۹۲/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...