نسخه چاپی

دیگ تحریم‌ها علیه ایران همچنان بجوشد!

سفیر رژیم اشغالگر قدس در آمریكا با بیان ادعاهایی، بر لزوم استمرار و تشدید تحریمهای ایران به منظور برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران تاكید كرد.

به گزارش نما؛ پايگاه اينترنتي نشريه ميامي هرالد در گزارشي اعلام کرد ران درمر (Ron Dermer) سفير اسرائيل در آمريکا در مصاحبه‌اي با ميامي هرالد به تشريح ديدگاه هاي خود درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته اي ايران پرداخت.
وي در اين مصاحبه، مناقشه در حال شدت گرفتن درباره جاسوسي آمريکا از رهبران سابق اسرائيل را کم اهميت جلوه داد. اتهاماتي که اخيرا بر اساس افشاگري هاي ادوارد اسنودن پيمانکار سابق سازمان امنيت ملي آمريکا مطرح شده است نشان مي‌دهد اين سازمان پيامهاي الکترونيکي مرتبط با مقامات اسرائیلي از قبيل ايهود اولمرت نخست وزير سابق اسرائيل را رهگيري کرده است. ايهود باراک خواستار انجام تحقيقاتي در اين خصوص شده و اين اقدامات را غيرقابل قبول توصيف کرده است. اما سفير اسرائيل در آمريکا تاکيد کرد همه بايد فضا را آرام کنند.
وي گفت: ما ارزش زيادي براي روابط خود با آمريکا قائليم. آمريکا اطلاعات بسيار حساس را با ما به اشتراک مي‌گذارد و ما نيز اطلاعات حساس را با آمريکا به اشتراک مي گذاريم. من مطمئنم رويداد اخير نمي تواند تاثيري بر همکاري هاي اطلاعاتي اسرائيل و آمريکا داشته باشد زيرا هر دو طرف از اين مسئله، (همکاري هاي اطلاعاتي) بسيار متنفع مي شوند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه به مسئله هسته اي ايران اشاره کرد و گفت: اين مسئله ، جدي ترين مسئله پيش روي اسرائيل است و بيشترين اولويت را براي نخست وزير اسرائيل دارد. اگر گروه پنج بعلاوه يک بتواند در برچيدن برنامه هسته اي ايران موفق باشد، هيچ کشوري به اندازه اسرائيل خوشحال نخواهد بود. نگراني ما اين است که اين توافق ( ژنو) برنامه هسته اي مذکور را برنچيند. نداشتن عزم و انگيزه لازم سبب مي‌شود رسيدن به راه حل ديپلماتيک و حل و فصل مسالمت آميز اين مسئله بسيار دشوارتر شود.
اين مقام اسرائيلي در بخش ديگري از سخنانش گفت اسرائيل مايل است تحريمها عليه ايران ادامه پيدا کند. اين درحالي است که توافق نامه موقت ژنو سبب کاسته شدن بخشي از تحريم‌هاي ايران شده است.
وي در اين خصوص گفت: به نظر ما، تحريمها همانند ديگ جوشاني است که داغتر و داغتر مي‌شود. سالها طول کشيد تا دماي اين ديگ افزايش يابد. به نظر ما، براي اينکه ايران را متقاعد کنيم از برنامه هسته اي اش دست بکشد بايد گزينه هايي بسيار روشن پيش روي ايراني ها قرار بگيرد.
وی در جایی از سخنانش مدعی شد: ايران بايد بين بقاي نظام از يک سو و ادامه برنامه هسته اي از سوي ديگر، يک گزينه را انتخاب کند.
وی افزود: ما مي‌خواهيم ديگ (تحريمها) همچنان بجوشد و بجوشد تا اينکه ايران در سر دو راهي انتخاب بين دو گزينه مذکور قرار بگيرد. ما فکر مي کنيم کاهش دادن دماي اين ديگ در اقدامي نسنجيده، اشتباه است.
اين مقام اسرائيلي درباره تلاشهاي جان کري وزير امورخارجه آمريکا براي احياي مذاکرات صلح در منطقه نيز گفت: او به امنيت ما متعهد است و خواهان صلح پايدار بين اسرائيلي ها و فلسطيني ها است.
اگر محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ، حاضر نباشد کشور يهودي اسرائيل را به رسميت بشناسد، اسرائيل نيز حاضر نخواهد بود براي رسيدن به صلح امتيازي بدهد. مسئله اين است که آيا طرف فلسطيني واقعا حاضر است مصالحه‌اي تاريخي کند که مستلزم امتيازهايي از جانب او و از جانب اسرائيل باشد يا خير؟ اگر محمود عباس چنين فردي باشد، تا يک سال ديگر صلح به دست خواهد آمد.

۱۳۹۲/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...