نسخه چاپی

علت توقف طرح شنای سوم ابتدایی‌ها

مدیركل تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره طرح‌های ورزشی آموزش و پرورش كه در سه سال اخیر در پایه‌های مختلف اجرای آن آغاز شده است، گفت: در حال حاضر طرح‌هایی همانند ژیمناستیك، طناب‌زنی، دو و میدانی و بسكتبال در حال انجام است و تنها طرحی كه در برخی از مدارس اجرای آن كند شده، طرح «شنای» سوم ابتدایی‌هاست.

به گزارش نما،حسین بابویه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام طرح‌های ورزشی که مصوب شده و در سال‌های اخیر نیز شاهد اجرای آن در مدارس بودیم، همچنان به قوت خود باقی است و اجرا می‌شود، تنها در طرح سباح یا همان شنای دانش‌آموزان سوم ابتدایی به علت محدودیت منابع، در برخی مدارس کند شده است.
وی افزود: در مناطقی که امکان دسترسی به استخر وجود ندارد، پوشش این طرح کمتر شده و علت اصلی آن نیز عدم تامین اعتبارات مورد نیاز است، اما آموزش و پرورش در تلاش است تا برنامه‌ریزی جدیدی را برای طرح شنای دانش‌آموزی داشته باشد.

مدیرکل تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش با بیان اینکه مقرر شده استان‌ها بازخورد خود را برای اجرای طرح‌های ورزشی مدارس به آموزش و پرورش اعلام کنند، گفت: بهبود کیفیت طرح‌ها از اولویت برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت است و در این راستا با ساماندهی نیروی انسانی، به دنبال تخصصی کردن این رشته‌ها هستیم.

بابویه درباره کمبود نیروی متخصص در حوزه ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: برنامه مدیریت جدید وزارت آموزش و پرورش، استخدام نیروی جدید نیست بلکه مقرر شده نیروهای فعلی به گونه‌ای ساماندهی شوند که دانش‌آموزان بیشتری تحت پوشش برنامه‌های ورزشی مدارس به ویژه طرح‌هایی که دارای محتوای درسی است، قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: اگر نیروهای فعلی آموزش و پرورش در حوزه تربیت‌بدنی به درستی ساماندهی شوند، قطعا بخشی از نیازهای فعلی برطرف خواهد شد.

مدیرکل تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا سال آینده طرح جدیدی برای ورزش دانش‌آموزی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد یا خیر؟ پاسخ داد: هنوز طرح جدیدی برای مطالعه در حوزه ورزش دانش‌آموزی نداریم، اما آنچه که مهم است، ارتقای کیفی برنامه‌های فعلی است و کمیت برنامه‌ها چندان مد نظر نیست.

وی درباره ایجاد رشته ورزشی برای کلاس اولی‌ها که پیشنهاد شده بود یک روز را دانش‌آموزان با لباس ورزش در مدرسه حضور داشته باشند، گفت: این طرح به مرحله اجرا نرسید و تاکنون مطالعه جدیدی مبنی بر ایجاد رشته جدید در اول ابتدایی در دستور کار قرار نگرفته است.

بابویه گفت: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز بر حسب وظایفی که دارد، در حال بررسی اثربخشی طرح‌های اجرا شده ورزشی در مدارس است و پس از پایان مطالعات، نتایج این پژوهش‌ها و همچنین اثربخشی که رشته‌های ورزشی جدید در ارتقای سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان داشته، اعلام خواهد شد

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...