نسخه چاپی

ركورد شكنی 3.2 میلیون زائر رضوی

مدیركل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به ورود 3‌ میلیون و 255‌ هزار و 751‌ نفر در دهه آخر صفر به مشهد گفت: از این تعداد 162‌ هزار و 54‌ نفر به صورت پیاده به حرم رضوی مشرف شدند.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، سید وحید موسویان از مشهد اظهار داشت: امسال در مجموع 3‌ میلیون و 255‌ هزار و 751‌ نفر در دهه آخر صفر وارد مشهد شده که از این تعداد 162‌ هزار و 54‌ نفر به صورت پیاده وارد مشهدالرضا شدند و ایام سوگواری را در کنار امام رئوف (ع) سپری کردند.

افزایش 20 درصدی تعداد زائران پیاده

سخن‌گوی ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان‌رضوی افزود: تعداد زائران در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته به‌ طوری‌که تعداد زائران پیاده که در سال جاری به مشهد مشرف شدند، 162‌ هزار نفر بوده‌ که در مقایسه با سال گذشته (136‌ هزار زائر پیاده) 20‌ درصد افزایش داشته است.
موسویان با بیان اینکه از میان این زائران پیاده 92‌ هزار نفر مرد و 70‌ هزار نفر زن بوده‌ و بیشترین تعداد زائر از مسیر نیشابور و قوچان وارد مشهد شده‌اند، ادامه داد: از طفل شیرخوار تا پیرمرد 80‌ ساله در کاروان‌های زائران پیاده به چشم می‌خورد.

ورود 2 میلیون و 25 هزار زائر با خودروی شخصی

سخن‌گوی ستاد دائمی تسهیلات زائران در خراسان رضوی گفت: در دهه آخر صفر 2 میلیون و 15‌ هزار و 550‌ نفر با خودروی شخصی، 674‌‌ هزار و 655‌ نفر از طریق پایانه‌های مسافربری، 262‌ هزار و 832‌ نفر از طریق شبکه حمل‌و‌نقل ریلی و 140‌ هزار و 660‌ نفر از طریق هوایی وارد مشهد شده‌اند.
وی با اشاره به خدمات حمل‌و‌نقلی که به زائران ارائه شد، افزود: در حوزه راه‌آهن 17‌ درصد رشد خدمات، پایانه‌های مسافربری 12‌ درصد و در بخش هوایی 20‌ درصد افزایش خدمات به زائران را در دهه آخر صفر داشته‌ایم.

اختصاص 12 رام قطار برای بازگشت زائران پیاده

موسویان با بیان اینکه تمام حوزه‌های حمل‌و‌نقلی برای ارائه گام دوم خدمات خود در بازگشت زائران، فعال هستند، گفت: 36‌ رام قطار ویژه دهه آخر صفر در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 12‌ رام برای بازگشت زائران پیاده خواهد بود. همچنین روزانه 5‌ هزار سرویس اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.
مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در این ایام نزدیک به 4‌ هزار هیئت مذهبی به مشهد مشرف شده‌اند که در میان آنها هیئت‌هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هندوستان نیز حضور داشته‌اند.

اختصاص 660 مدرسه و حسینیه برای اسکان زائران

وی در زمینه اسکان زائران نیز به هماهنگی‌هایی بین‌دستگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت همه اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌آپارتمان‌ها، سوئیت‌ها و... در خدمت زائران بوده است، علاوه بر آن 260‌ مدرسه و 400 حسینیه در مشهد برای اسکان زائران در نظر گرفته شده بود؛ همچنین بیشتر ورزشگاه‌های شهر چون مهران و چمران به اسکان زائران اختصاص یافت.
موسویان با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته برای حضور زائران و هماهنگی برای خدمات‌رسانی به آنان اظهار کرد: به لطف امام رضا(ع) امسال هیچ‌گونه حادثه و خسارت جانی با حضور جمعیت انبوه زائر در مشهد صورت نگرفت و در مجموع امسال سال آرامی برای زائران در مشهد بود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...