نسخه چاپی

مواضع بی‌سابقه درباره برنامه هسته‌ای ایران

عکس خبري -مواضع بي‌سابقه درباره برنامه هسته‌اي ايران

در پی اظهارات تازه بنی گانتز، رییس ستاد مشترك ارتش رژیم صهیونیستی مبنی براینكه «ایران در صدد دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست»، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریكا گفت: هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای درباره تصمیم ایران برای ساخت تسلیحات اتمی نداریم.

به گزارش نما به نقل از نوشته «دنیای اقتصاد» ، کاخ سفید اعلام كرد كه آمریکا همچنان از ایران انتظار دارد كه درستی مقاصد خود درباره بازگشت به مذاکرات برنامه هسته‌ای‌اش را ثابت کند.به گزارش ايسنا، مصاحبه رييس ستاد مشترک ارتش رژیم صهيونيستي كه روز چهارشنبه با روزنامه هاآرتص انجام شد، بازتاب ارزيابي طبقه‌بندي شده ۱۶ آژانس اطلاعاتي آمريکا به شمار مي‌رود که تاييد مي‌کند ايران درصدد ساخت تسليحات هسته‌اي نيست. گانتز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص، همچنین گفت كه ايران «از مردمي منطقي تشكيل شده است» كه احتمال نمي‌رود تصميم به ساخت يك بمب هسته‌اي بگيرند.

به گزارش شبكه خبري پرس تي‌وي، ارزيابي آژانس که اولين‌بار در روزنامه لس‌آنجلس تايمز منتشر شد، اوايل سال گذشته ميلادي در اختيار سياست‌گذاران آمريکايي قرار گرفت. آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هم در جريان بازرسي‌هاي متعددي که از تاسيسات هسته‌اي ايران انجام داده، هرگز مدرکي دال بر انحراف برنامه انرژي هسته‎اي غيرنظامي ايران نيافته است. اين در حالي است که رژيم صهيونيستي که به عنوان تنها دارنده تسليحات هسته‎اي در خاورميانه شناخته مي‌شود، سال‌هاست ايران را به تلاش براي دستيابي به سلاح هسته‌اي متهم و اين کشور را به حمله نظامي به تاسيسات هسته‌اي‌اش تهديد کرده است. سخنان رييس ستاد مشترک ارتش رژيم صهيونيستي در حالي مطرح شد که ايران و گروه 1+5 (انگليس، چين، فرانسه، روسيه، آمريکا و آلمان) پس از يک وقفه 15 ماهه مذاکرات خود را از سر گرفته‌اند. دو طرف در 26 فروردين‌ماه با يكديگر مذاكره كردند و پس از پايان نخستين دور گفت‌وگوها در استانبول، اين مذاکرات را «موفقيت‌آميز و سازنده» توصيف کردند. دور دوم مذاکرات ايران و گروه 1+5 قرار است در تاريخ ۲۳ ماه مه (۳ خرداد) در بغداد، پايتخت عراق آغاز شود.

پانه تا: ایران تصمیمي برای ساخت سلاح اتمی ندارد

به فاصله اندکی از اظهارنظر بی‌سابقه بنی گانتز درباره برنامه هسته‌ای ایران، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای درباره تصمیم ایران برای ساخت تسلیحات اتمی نداریم.به گزارش خبرگزای فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا که در سفر دوره‌ای به کشورهای آمریکای لاتین به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران در شیلی گفت که هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای در این باره که نشان دهد ایران تصمیم به ساخت سلاح اتمی گرفته، ندارد.پانه تا علاوه بر آن به اظهارات اخير بني گانتز، رييس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه ايران «بسيار منطقي» است، اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد كه اين اظهارات «درست» باشد.

انتظار آمریکا از ایران

برخلاف سخنان مثبت و بی‌سابقه گانتز و پانه تا درباره برنامه هسته‌ای ایران، سخنگوی کاخ سفید اعلام كرد كه واشنگتن همچنان از تهران انتظار دارد كه درستی مقاصد خود درباره بازگشت به مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای‌اش را ثابت کند.به گزارش ايسنا، جي کارنی، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ایرانی‌ها باید این نکته را اعلام کنند. آنها باید جدی بودن مقاصد خود در زمینه بازگشت به مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای و مسائل تسلیحاتی را نشان دهند. هدف و منافع آمریکا در این زمینه، دست برداشتن ایران از بلندپروازی‌های هسته‌ای‌اش و نشان‌دادن مقاصد خود برای امتناع از استفاده نظامی از فن‌آوری‌های هسته‌ای است.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...