نسخه چاپی

انتصابات وزیر كار را به مجلس كشاند

نایب‌رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینكه سؤال من از وزیر تعاون، در مورد معیار انتصاب مدیران این وزارتخانه است، گفت: عدم تعیین تكلیف پیمانكاران، اشتغال موجود را با چالش روبرو می‌كند.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی درباره سؤال خود در جلسه‌ این هفته مجلس از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: موضوع سؤال انتصاباتی است که در این وزارتخانه صورت می‌گیرد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد در حوزه غیرتخصصی خود منصوب شده‌اند، گفت: سؤال ما این است که نحوه انتصاب مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس چه معیاری انجام شده است؟
وی با اشاره به گزارش کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی گفت: همچنین نگران این هستم که این روندی که در این وزارتخانه در حال شکل‌گیری است، منجر به گزارش دیگری مشابه این گزارش در چند سال آینده شود.
این نماینده مجلس در خصوص پیش‌بینی اشتغال در بودجه 93 اظهار داشت: آنچه در بودجه به فعالیت‌های عمرانی تخصیص داده شده بسیار محدود و ناچیز است و به نظر می‌رسد باید شاهد سیاست‌های ویژه‌ای در این بخش باشیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: الان بسیاری از پیمانکاران که اشتغال در حرکت آنها به وجود می‌آید، به دلیل مطالباتی که از دولت دارند، کارشان متوقف است و بعضاً در حال ورشکستگی هستند.
به گفته وی اعداد و ارقام بودجه به نحوی است که گویی دولت یک ریال هم بدهی ندارد در حالی که این طور نیست یعنی در بودجه هیچ تعیین تکلیفی برای بدهی‌های دولت و پیمانکاران که بخش زیادی از اشتغال کشور را بر عهده دارند، نادیده گرفته شده است.
پورابراهیمی اضافه کرد: اگر برای این مشکل تصمیم گیری نشود، نه تنها اشتغال جدیدی نخواهیم داشت بلکه در اشتغال موجود هم دچار چالش خواهیم شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...