نسخه چاپی

كارگران اخراج، كارفرما هم پولی برای پرداخت حقوق‌ها ندارد !

همزمان با تعطیل شدن طرح توسعه برخی از فازهای جدید موسوم به پروژه‌های 35 ماهه پارس جنوبی، كارگران شاغل در فاز 13 این میدان مشترك اخراج و سه ماه حقوق معوق آنها هم پرداخت نشده است.

به گزارش نما به نقل از پانا، یک کارگر فعال در توسعه فاز 13 پارس‌جنوبی در تماس با ایسنا،‌ با اعلام این ادعا که حقوق سه ماه از کارگران اخراج شده شرکت پیمانکاری "آذرخاک" فعال در طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی پرداخت نشده است گفت: این در حالیست که کارفرما به کارگران معترض اعلام کرده است که بابت حقوق این افراد 6 تا 7 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رسول رحیمی با اشاره به این که دادستانی استان بوشهر به شرکت آذرخاک مهلتی یک ماهه داد تا با فروش اموال شرکت بدهی خود را به کارگران مورد نظر پرداخت کند مدعی شد: متاسفانه مهلت داده شده به مسوولان این شرکت به پایان رسیده اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

رحیمی تعداد کارگران طلبکار را 150 نفر برشمرد و گفت: حقوق ماه‌های تیر، مرداد، شهریور و قسمتی از مهر ماه این افراد که ماهانه بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان است بعد از گذشت چهار تا پنج ماه از اخراج‌شان هنوز پرداخت نشده است.

به گفته این کارگر، شرکت آذرخاک یکی از زیر مجموعه‌های شرکت پتروپایدار ایرانیان که در بخش لوله گذاری فعالیت می‌کند، چندی پیش از طرح توسعه فاز 13 خلع ید شده است و با توجه به این موضوع هیچ تضمینی برای پرداخت حقوق معوق کارگران اخراج این شرکت که قرارداد را سفید امضا کرده‌اند وجود ندارد.

گفتنی است، پیش از این نیز برخی از کارگران فعال در فاز 13 پارس جنوبی به دلیل پرداخت نشدن حقوق‌شان اقدام به تجمع اعتراضی کردند اما مسوولان مربوطه وعده دادند که حقوق آن‌ها به زودی پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...