نسخه چاپی

ضعف هیئت رئیسه مجلس هشتم چه بود؟

عکس خبري -ضعف هيئت رئيسه مجلس هشتم چه بود؟


مجلس شوراي اسلامي در بين قواي سه گانه از اهميت و جايگاه خاص و بسيار ويژه اي برخوردار است؛ به اين جهت كه نمايندگان در جايگاه قانون گذاري اعمال نظر مي كنند. با توجه به اين جايگاه كارنامه مجلس هشتم در تصويب برخي از قانون ها و لوايح فاقد نمره قبولي است كه اين مجموعه عوامل سبب شده است تا اعتماد مردم به نمايندگاه حاظر در مجلس کم رنگ تر گردد.

به همبن منظور پایگاه 598 در مصاحبه ای با دکتر محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم و پدر صنعت ماهواره ايران و همچنین کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید.

سليماني درخصوص چرایی سلب اعتماد مردم به بخش عمدهای از نمایندگان مجلس هشتم در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: به نظرم يكي مديريت مجلس است؛ كه اين مديريت، مديريت خوبي نبود، چون اجازه داد بسياري ازحاشيه ها سازي ها در مجلس هشتم شكل بگيرد اين ها را بايد مديريت كنترل و از آن جلوگيري مي كرد و يكي ديگر در واقع تقابل و رقابت با دولت بود در صورتي كه دو قوه بايد هم افزا باشند بايد در كنار يكديگر و رفيق باشند ودست به دست بدهند براي پيشرفت كشور و حل معضلات مردم.

وزیر ارتباطات دولت نهم افزود: اگر در خصوص بسياري از سوال هايي كه از وزراء در مجلس هشتم شده يك تحقيقي صورت بگيرد، و من همين جا پيشنهاد مي كنم كه اگر چند دانشگاه يا عده اي از دانشجويان يك كار تحقيقي انجام دهند به نظر من نتيجه اش اين است كه اين سوال ها درد اساسي مردم، خواسته مردم و مطالبات مردم نيست، نه اينكه كاملا نباشد؛ يعني عمده اين سوال ها و بسياري از آنها مسائل مردم نيست در اين شرايط مردم نيز با خود مي گويند كه اين سوال ها را مي پرسند براي كه؟ به چه منظوري دارد سوال مي كند. و اين ها مي تواند عاملي باشد كه مجلس را در ذهن مردم مثبت نشان ندهد و يا قدري منفي نشان دهد.

استاد تمام رشته برق دانشگاه علم و صنعت گفت: عامل ديگر حاشيه هايي كه در كنار مجلس شكل مي گيرد و يا طرح هاي بدنامی كه مطرح شد و راي بالايي هم آورد و نمونه هاي آن وقف دانشگاه آزاد حقوق مادام العمر مسؤلان سياسي كشور، تعرفه واردات و صادرات در حوزه خودرو و مسائل ديگر اين ها عواملي است كه مورد شكايت مردم است و اين ها به نفع كيست؟ چون وقتي مردم نفعي نداشته باشند و نفعي به مردم نرسد معلوم است كه نارضايتي پيش مي آيد.

دکتر محمد سلیمانی درباره نقش هيات رئيسه در جهت دهي به اين حاشيه ها بیان داشت: يك آبدارخانه هم رئيسش و مديريتش وظيفه ساماندهي آن را دارد، هيات رئيسه مجلس شايد تلاش بسياري هم كرده باشند، اما به نظرم اين تلاش كافي نبود.

وی افزود: مديريت مجلس مي توانست خيلي بهتر از اين عمل كند. اميدوارم كه مديريت مجلس نهم واقعا بتواند خوب عمل كنند و جلوي طرح هاي غير مفيد و يا غير ضروري و طرح هايي كه تقابل با دولت دارد و يا به نحوي به نفع سازمان ها يا گروه هاي خاص مطرح مي شود، را بگيرد؛ كه اگر اين كار انجام شود مجلس نهم مانند دولت نهم محبوب در ذهن ها مي شود و اگر محبوب شد جايگاه واقعي خودش را پيدا مي كند.

کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس گفت: غالب طرح هاي حاشيه ساز بر اثر كاهلي و سستي و خوب مديريت نشدن بود، من نمي خواهم بگويم كه از روي عمد بود، واقعا شايد هم از روي عمد نبود چون ما از پشت صحنه هاي خيلي خبر نداريم ولي ما نتيجه را مي بينيم و به هر حال اگر اين چند تا طرح تصويب شده يكي از عوامل اصليش كم كاري مديريت مجلس بوده است.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...