نسخه چاپی

رونمایی از مدل جدید هواپیمای ایران140

عکس خبري -رونمايي از مدل جديد هواپيماي ايران140

رئیس سابق سازمان هواپیمایی از رونمایی مدل جدید ایران 140 با هدف گشت دریایی در 11 اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: رتبه‌بندی شركت‌های هواپیمایی نهایی شده و در گام بعد رتبه‌بندی فرودگاه‌ها در دستور كار است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رضا نخجوانی امروز در مراسم تودیع خود در سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت:‌ طی چند سال اخیر دستاوردهای ارزشمندی در صنعت با همکاری متخصصان داخلی و بومی حاصل شده است.

وی تأکید کرد: انجام تکلیف، لازمه اعمال مقررات بدون اغماض و البته با درنظر گرفتن محدودیت‌های ایرلاین‌ها است.

وی به بازرسی‌های بین‌المللی کمیسیون ایمنی اروپا از صنعت هوایی ایران اشاره کرد و افزود: گزارش این کمیسیون و یوزاپ مبنی بر رعایت ایمنی در پروازها نشان از رعایت قوانین و مقررات در همه بخش‌های حاکمیت دارد.

وی با اشاره به کسب رتبه دهم در بین 177 کشور دنیا در صنعت حمل و نقل هوایی، به راه‌اندازی بخش نظارت بر بخش فرودگاه‌ها طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: طرح رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی تدوین نهایی شده و به زودی به وزیر راه و شهرسازی ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: همچنین رتبه‌بندی فرودگاهها در دستور کار بعدی سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی به رشد چند درصدی شرکت‌های هواپیمایی و مراکز آموزشی صنعت طی چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: روند نزولی کاهش تأخیرها با اعمال مدیریت صحیح و درنظر گرفتن هواپیمای پشتیبان از دستاوردها طی چند سال اخیر است.

وی ادامه داد: همچنین تصویب آیین‌نامه سوانح هوایی پس از 68 سال و تدوین آن و نیز تدوین آیین‌نامه عملیات پرواز و قابلیت پرواز از دیگر دستاوردهای سازمان طی چند سال اخیر است.

وی ادامه داد: لایحه تعیین حدود متصدیان حمل و نقل هوایی در حال حاضر منتظر طرح در صحن علنی مجلس است.

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد:‌ سهم صندلی پرواز به عراق و عتبات تا چندی پیش 800 صندلی در هفته بود که با پیگیری‌های لازم این سقف برداشته شد و از تمامی فرودگاه‌ها پرواز به عتبات عالیات و عراق خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بودجه صنعت سالانه بیش از 30 درصد رشد داشته اضافه کرد: در سال گذشته بودجه 100 درصد تخصیص یافت.

کاپیتان نخجوانی اضافه کرد: همچنین درآمدهای سازمان از 2.5 میلیارد تومان به 4.2 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی از اعطای گواهینامه بهره‌برداری از هواپیماهای ایران 140 خبر داد و گفت: مدل جدید هواپیماهای ایران 140 با هدف گشت دریایی 11 اردیبهشت امسال در اصفهان رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سوانح مرتبط با ایمنی طی چند سال اخیر نشان از تدوین و اعمال مقررات و عمق‌بخشی به مدیریت صنعت دارد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد بوئینگ‌های MD تاکنون در صنعت ثبت داخل شده اضافه کرد: 50 درصد بوئینگ‌های دیگر نیز امسال ثبت داخل می‌شود.

وی یادآور شد: تسریع تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌ها و ابزار کارهای عملیاتی ـ فنی سازمان در برقراری بیشتر ایمنی پرواز، تسریع در تصویب و ابلاغ لایحه اصلاحیه قانون سازمان و تثبیت مدیریت برای مدت زمان بیشتر در راستای برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت، یکی از الزامات این صنعت است که اینجانب از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم به این موارد توجه خاص داشته باشد.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...