نسخه چاپی

انتقال یكی از اسناد خلیج فارس به تهران

عکس خبري -انتقال يکي از اسناد خليج فارس به تهران

رییس كتابخانه ملی لهستان گفت: در راستای گسترش روابط فرهنگی بین ورشو و تهران ، نقشه قدیمی مزین به نام خلیج فارس را تقدیم جمهوری اسلامی ایران خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا منطقه خلیج فارس، 'اسحاق پناهی' و 'توماس ماكوسكی' روسای كتابخانه ملی ایران و لهستان پس از دیدار و گفت و گو ضمن تاكید بر ادامه همكاری های مرتبط با تفاهم نامه سال 1388 میان دو كشور به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

ماكوسكی با اشاره به وجود نسخ خطی قرآن و كتاب ارزشمند 'بهار دانش' در كتابخانه ملی لهستان ،خواستار همكاری ایران در زمینه نگهداری و حفظ این نوع كتاب های خطی شد.

وی افزود: در زمینه موسیقی ایرانی نسخه هایی در كتابخانه ملی لهستان نگهداری می شود.

وی با بیان اینكه لهستان عضو كتابخانه های اروپین است، گفت: در راستای گسترش همكاری ها با كتابخانه ملی ایران برای ارتقاء این كتابخانه از هر كاری دریغ نخواهیم كرد.

هم‌چنین رییس كتابخانه ملی ایران با اشاره به توانمندی كشورمان در امر نگهداری از نسخ خطی گفت :تهران نیز در راستاي تفاهمنامه موجود به كتابخانه ملی لهستان كمك خواهد كرد.

اسحاق پناهی با اشاره به این‌كه آثار مرتبط با كشور لهستان در ایران بالغ بر 875 جلد كتاب ، 215 قطعه عكس و 236 سند می باشد كه هم اكنون در كتابخانه ملی نگهدار می شود.

وی گفت: بخشی از این اسناد كه مربوط به جنگ جهانی دوم است در دو جلد كتاب تدوین و علاوه بر ارسال برای سازمان ملل، به سفیر وقت لهستان تقدیم شده است.

پناهی هم‌چنین در راستای گسترش همكاری‌های كتابخانه‌ای میان دو كشور گفت: یك فهرست 39 جلدی به زبان انگلیسی در رابطه با لهستان در كشورمان تدوین شده است.

وی افزود: هم‌چنین یك فهرست 74 جلدی كتاب به زبان فارسی ، یك فهرست از عنوان های 7پایان نامه و 61 عنوان آثار غیر چاپی در مورد این كشور را در كتابخانه ملی ایران جمع آوری نموده ایم كه در راستای تبادلات فرهنگی تقدیم می گردد.

پناهی گفت : قرار است لهستان نیز متقابلا مجموعه ای از نسخ های 'خطی و نقشه ها و سندهایی كه مربوط به ایران است را به جمهوری اسلامی تقدیم كند.

۱۳۹۱/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...