نسخه چاپی

قلعه‌نویی: نمیدانم چرا همه به قطر میروند

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینكه امروز با هافبك ناراضی تیم خود تلفنی صحبت كرده است، گفت: نكونام با من صحبت كرد و گفت كه می‌خواهد به قطر برود.

به گزارش نما به نقل از مهر: سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امروز با هافبک ناراضی تیم خود تلفنی صحبت کرده است، گفت: نکونام با من صحبت کرد و گفت که می‌خواهد به قطر برود.

امیر قلعه‌نویی در خصوص عیادت اعضای این تیم از بیماران پیوند اعضا گفت: این کارهای فرهنگی که باشگاه استقلال انجام می‌دهد از قبل برنامه ریزی شده بود که هم مصادف با روز جمعه و شهادت امام حسن(ع) شد و هم فردای آن آغاز امامت امام زمان(عج) بود. این وظیفه ما بود که برویم. آن بیماران شرایط خاص خود را دارند و باید برای حمایت از آنها تلاش کرد.

وی در خصوص دریافت کارت اهدای عضو توسط بازیکنان و مربیان تیم استقلال خاطرنشان کرد: بله ما کارت اهدای عضو را دریافت کردیم و قرار شد که برخی از بچه‌ها هزینه‌هایی آنها را در برخی موارد پرداخت کنند. یکی از این بیماران در آنجا پیوند ریه داشت که بچه ها به وی کمک کردند. در این بازدید که رفتیم خانواده بیماران هم حضور داشتند و صحنه‌های جالبی را شاهد بودیم.

سرمربی تیم استقلال با انتقاد از اینکه کارهای خوب فوتبالیست‌ها به نمایش در نمی‌آید، گفت: این یک فضای 10 ساله بوده که مربوط به الآن نیست. برخی‌ها می‌خواهند فوتبال را از خانواده‌ها بیرون بکشند. جامعه ورزش و فوتبال جامعه پهلوانی است. این نشاط را هیچ رشته‌ای به جامعه نمی‌دهد.

قلعه‌نویی ادامه داد: مگر این کارها را سپاهان، تراکتور، فجرسپاسی و .. انجام نمی‌دهند؟ چطور قلیان کشیدن را نشان می‌دهند ولی این کارها را انعکاس نمی‌دهند. علی کریمی، علی دایی، امیر حسین صادقی و خیلی های دیگر کارهای خیر انجام می‌دهند. من قلیان کشیدن را محکوم می‌کنم اما می‌گویم یک جوان کاری کرده است ولی نباید دیگر این کار را بزرگ کرد.

وی همچنین گفت: اگر چپزی بوده که 100 نفر می‌دانستند آقایان کاری کردند که همه فهمیدند. این آقایان به دنبال این هستند که چهره زشت فوتبال را نشان بدهند. استقلال اولین تیم نیست و همه تیم‌ها این کارهای خیر را انجام می‌دهند. حالا یک جوانی قلیان کشیده است و اشتباه کرده ولی اگر از راه آن در خفا انجام دهیم بهتر نیست؟

سرمربی تیم استقلال با انتقاد از برنامه 90 گفت: آمدیم در برنامه ای که 20 میلیون بیننده دارد این تخلف را نشان دادیم ولی به این فکر نکردیم که فردا خانواده آنها آسیب می‌بینند. این راهش نیست. باید برخورد شود ولی در خفا. مولای ما علی (ع) می‌گوید که اگر فردی شب گناهی کرده است صبح فردا حق نداریم با آن نگاه به او نگاه کنیم چون ممکن است همان شب توبه کرده باشد.

قلعه‌نویی در ادامه انتقادهایش بیان کرد: آنها نه ایرانی هستند و نه فوتبال ایران را دوست دارند. همه قلم‌هایشان و همه برنامه‌هایشان مشخص است برای چه چیزی است. من امیر قلعه‌نویی هم هزار تا اشتباه کردم ولی دیگر اشتباهات پنج سال پیش را ندارم. من تاکید می کنم که این کار را محکوم می‌کنم. خودم در اردوها آقای بوستانی و سرپرست تیم را تا دو نیمه شب در هتل نگه می‌دارم که مراقب باشند ولی حرفم این است که راهی که دوستان در برنامه خود در پیش گرفته‌اند درست نیست. از مسئول هتل هم گلایه دارم که امانت داری نکرده و در برنامه تلویزیونی این موضوع را مطرح کرد.

وی در خصوص انتقادهایی که از دربی پایتخت مطرح می‌شود گفت: خیلی برنامه‌ریزی شده تا استقلال و پرسپولیس را زمین بزنند. خیلی از مواقع به ما پول نمی‌دهند یا به موقع نمی‌دهند. من دو سال در سپاهان بودم و از اسلامیان تشکر می‌کنم به خاطر کارهایی که انجام داد. اما سوال من این است که چرا با استقلال و پرسپولیس این کار را نمی‌کنند؟ چرا این همه شرکت که داریم دولت یکی از آنها را به عنوان حامی استقلال و پرسپولیس قرار نمی‌دهد؟ چون مردم این دو تیم را دوست دارند خیلی‌ها این کار را می کنند که مردم را از آن دور کنند. نباید درباره دربی با افراط و تفریط صحبت کرد.

سرمربی تیم استقلال در خصوص بازیکنان مصدوم خود در دربی تهران خاطرنشان کرد: از تیم پزشکی جا دارد تشکر کنیم چونکه امسال از زندگی خود گذشتند و بازیکنان ما را درمان می‌کنند. غلام‌نژاد آمده و از امروز با ما تمرین می‌کند و اولادی هم فردا به ما ملحق می‌شود. از همه آنها تشکر می‌کنم که برای بازیکنان مصدوم این همه زحمت می‌کشند.

موضوع جدایی جواد نکونام هم از امیر قلعه‌نویی پرسیده شد که وی اینگونه پاسخ داد: همین یک ساعت پیش خود نکونام به من زنگ زد و گفت که می‌خواهم به قطر بروم. قرار شده که با فتح‌الله‌زاده صحبت کنم. وقتی بازیکن علنا به من گفته که می‌خواهم بروم دیگر چه کاری باید کنم. من با رفتن مجیدی، منتظری و نکونام مخالف بودم و این را کتبا به مدیریت باشگاه گفته بودم.

وی همچنن درباره تمایل تیم‌های قطری برای به خدمت گرفتن بازیکنان استقلال تصریح کرد: برای من هم سوال است که چرا فقط بازیکن‌های ما را می خواهند. ما چند هفته‌ای در صدر جدول نبوده‌ایم ولی باز هم دنبال بازیکنان استقلال هستند. باید تحقیق کنیم که لیگ قطر قبل از 20 فروردین تمام می‌شود یا خیر؟

سرمربی تیم استقلال ادامه داد: ما در جام باشگاه‌های آسیا حضور داریم. پرسپولس تیم پر مهره‌‎ای است ولی چون در لیگ قهرمانان آسیا نیست از آنها بازیکن نمی‌گیرند در حالی که پرسپولیس امسال خیلی با صلابت بازی می‌کند. این سوال برای من است که چرا همه به قطر می‌روند. البته مردم از ما جلوتر هستند و می‌دانند که این بچه ها مثل سرباز برای استقلال تلاش می‌کنند.

قلعه‌نویی با اشاره به دربی پایتخت گفت: فقط دعا می‌کنم که بازی خوبی باشد. من می‌دانم که برخی‌ها از هفته قبل جلساتی داشتند که مربی ایرانی را بکوبند. من هنوز هم اعتقاد دارم که بازی رفت هم خوب بود. بهرحال یک سری قسم خورده هستند که علیه امیر قلعه‌نویی مطلب بزنند. فوتبال مثل شطرنج است و باید همه چیز را در نظر بگیرید و بر اساس آن تاکتیک خود را تعیین کنید و به میدان بروید. ما به دنبال این هستیم که بازی خوبی را ارایه کنیم و این همیشه در برنامه‌های ما بوده است با این حال باید برای شرایط خود در آن بازی و جدول برنامه‌ریزی کنیم.

۱۳۹۲/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...