نسخه چاپی

قانون 90 سال قبل و زیبایی مردم ایران!

رئیس انجمن جراحان پلاستیك و زیبایی ایران، نسبت به اعمال جراحی زیبایی توسط پزشكان غیرمرتبط با این رشته پزشكی انتقاد كرد و علت آن را ناشی از قانون 90 سال قبل سازمان نظام‌پزشكی كشور دانست.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئيس انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي ايران، نسبت به اعمال جراحي زيبايي توسط پزشكان غيرمرتبط با اين رشته پزشكي انتقاد كرد و علت آن را ناشي از قانون 90 سال قبل سازمان نظام‌پزشكي كشور دانست.

دكتر سيد ابوالحسن امامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا ساير پزشكان غيرمتخصص به مقوله جراحي پلاستيك ورود مي‌كنند و مشكلاتي را به وجود مي‌آورند، گفت: نبود نظارت دقيق بر عملكرد پزشكان، باعث شده تا امروز هر اتفاقي را در جامعه شاهد باشيم.امامي با انتقاد از برخي تكنيسين‌هاي اتاق عمل كه با يك پزشك قرارداد مي‌بندند و بعد از اينكه خودشان جراحي پلاستيك را انجام دادند، حق پزشك را پرداخت مي‌كنند، افزود: متاسفانه، افرادي به رشته جراحي پلاستيك ورود مي‌كنند كه آموزش كلاسيك نمي‌بينند. از مجموع شكايت‌ها در حوزه جراحي پلاستيك و زيبايي، 10 درصد مربوط به جراحان پلاستيك است و 90 درصد آن شامل كساني است كه به اين رشته ورود كرده‌اند.

رئيس انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي ايران با اشاره به تبليغات فريب‌دهنده در جراحي پلاستيك و زيبايي در كشور، افزود: مشكل ما اين است كه قانوني در نظام‌پزشكي داريم كه اين اجازه را به پزشكان مي‌دهد كه بعد از 7 سال كه مدرك مي‌گيرند، مي‌توانند هر كاري انجام دهند. وي با عنوان اين مطلب كه اين قانون مربوط به 90 سال پيش است، گفت: اين قانون غلط بايد اصلاح شود. زيرا، امروز، رشته پزشكي تخصصي شده است.

امامي تاكيد كرد: مردم و متقاضيان جراحي پلاستيك، نبايد فريب تبليغات دروغين را بخورند. بلكه با مراجعه به پزشك و جراح همان رشته، از توصيه‌هاي علمي آن پزشك برخوردار شوند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...