نسخه چاپی

حمله شدید كروبی، رهنورد و امیر ارجمند به روحانی و وزارت اطلاعات

حمله شدید كروبی، رهنورد و امیر ارجمند به روحانی و وزارت اطلاعات فرزند مهدی كروبی در مصاحبه با بی بی سی در مورد ماجرای ۹ دی گفت: " متاسفانه به اعتقاد من برخی از افراد دولت از جمله وزیر اطلاعات و وزیر دفاع در سالگرد ۹ دی عبارات بسیار بسیار بدی به كار بردند و گاهی دوست ندارم جملات روحانی را بشنوم".

به گزارش نما؛ سايت جرس با همراهي زهرا رهنورد، و محمد تقي كروبي و اردشير اميرارجمند در سه مطلب سلسله وار عليه دولت روحاني به دليل نفي فتنه گران موضعگيري كرده است. اين در حالي است كه سايتهاي معاند با نظام مانند جرس تا پيش از اين سعي داشتند تا پيروزي حسن روحاني در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري را در مالكيت انحصاري يك گروه خاص از جامعه قرار دهند.
هدف از فشارهاي وارده از سوي سايتهايي مثل جرس، كلمه، روزانلاين و از اين قبيل كه ابزار دست افرادي مانند زهرا رهنورد و امير ارجمند و كروبي هستند تا پيش از اين بر اين اساس استوار بود كه دولت را با فشارهاي سياسي به سمت خود بكشانند و آن چيزي را كه خواسته اپوزسيون است را به ترفندهايي از دهان دولت بشنوند.
اپوزسيون كه تا پيش از اين سعي داشت با افزايش فشارها دولت را به سمت اجراي خواسته هاي غير قانوني خود سوق دهد و اينگونه وانمود مي كرد كه دولت حسن روحاني هم جزئي است از بدنه اپوزسيون. با مرور زمان و روشن تر شدن موضع گيري هاي حسن روحاني و تيم همراه ايشان در رابطه با فتنه 88 روش خود را تغيير داد.
در اين شرايط اپوزسيون و سايتهاي فشار آنها با تغيير موضع سعي بر آن دارد تا با موضع گيري هاي شديد به مقابله با دولت روحاني مبادرت كند.
در اين رابطه سايت اپوزسيون جرس در ۱۴ دی ۱۳۹۲ با بازنشر مطلبي از سايت كلمه در واكنش به سخنان حسن روحاني روحاني به مناسبت 9 دي با تيتر " زهرا رهنورد: نسبت دادن جنبش سبز به بیگانگان، نفی واقعیت است" واكنش نشان مي دهد و مي نويسد: ‹‹در پی حملات و اهانت های سازماندهی شدۀ اخیر علیه جنبش سبز، زهرا رهنورد خاطرنشان کرد: "نسبت دادن جنبش سبز به بیگانگان و رفتارهای براندازانه نفی‌ واقعیات است." ››
سايت جرس در مطلب ديگري در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ با تيتر " اردشیر امیر ارجمند: عذرخواهی موسوی و کروبی محال است" نوشته بود:‹‹هزارمين روز حبس ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی نزديک می‌شود و «تاکنون» نه اعتراض‌ها و تهديدهای هواداران آنها، نه پادرميانی‌های حبيب‌الله عسگراولادی و انذارهای علی مطهری، نه درخواست‌های محمد خاتمی و نه توصيه حسن روحانی برای «توبه»، به پايان اين وضعيت منجر نشده است››.
اردشير اميرارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد به راديو فردا می‌گويد با روي كار آمدن دولت جديد «هيچ تغييری» در شرايط حبس آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد به وجود نيامده است.
اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب، يکشنبه شش مرداد سال جاری فرمودند که افرادی «در جلسات خصوصی می گويند تقلبی رخ نداده بود».
حضرت آيت الله خامنه‌ای بدون اينکه نامی از اين افراد ببرد از آنها پرسيد: «پس به چه علت کشور را دچار آن ضايعات کرديد و به لبه پرتگاه برديد؟»
وي خطاب به دانشجويانی که به ديدارش رفته بودند گفت: «بارها و بارها اين سوال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ايم پس چرا جواب نمی‌دهند، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟»
در ادامه و با انتشار فايل صوتي خاتمي در خصوص اينكه در انتخابات 88 تقلبي صورت نگرفت واكنشهاي شديدي به اين فايل صورت گرفت و براي آنان كه به سخنان رهبر معظم انقلاب اطمينان نداشتند ثابت شد كه كلاو حضرت آيت الله خامنه بر اساس اسناد و مدارك و واقعياتي است كه امكان رد و ترديد در آنها وجود ندارد.
اين در حالي است كه اميرارجمند می‌گويد: «آقايان موسوی و کروبی همچنان بر سر موضع خود درباره تقلب در انتخابات ۸۸ هستند و عذرخواهی رهبران جنبش سبز «شرط محال» است که محقق نخواهد شد››.
هر چند، اميرارجمند معتقد است که اگر اين «شرط محال» رخ می‌داد، می‌توانست به آزادی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد منجر شود.
جرس در مطلب ديگري از سايت اپوزسيون كلمه باز نشر كرد به تاريخ ۱۷ دی ۱۳۹۲ با تيتر "مشاور میرحسین موسوی: انتظار نداریم روحانی حرفی خلاف واقعیت بگوید" از زبان محمد تقي كروبي مي نويسد " کروبی: حکومت شکست خورد ".
به گزارش کلمه، ‹‹ اردشير امیر ارجمند درباره مواضع اقای روحانی درباره نه دی گفت: مواضعی که آقای روحانی گرفته است برای ما حائز اهمیت است. اظهارات ایشان در رابطه با بحث عاشورا و گفتن اینکه مردم احساس کردند که قدرت های خارجی پشت سر جنبش سبز است سخنی خلاف واقع و خلاف خواست و اراده مردم است. از آقای روحانی انتظار نمی رفت که چنین اظهاراتی داشته باشند و باعث تاسف است. گفتن چنین سخنانی می تواند باعث شود که در مورد خود ایشان و نحوه انتخابشان هم چنین مسائلی مطرح گردد.رفع حصر از آقای موسوی و کروبی و خانم رهنورد در واقع یک اقدام وحدت بخش است و آقای روحانی باید به این مساله توجه بیشتری بکند.
در بخش دیگری از این مصاحبه از محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در مورد ماجرای ۹ دی پرسیده شد. كروبي گفت: "اینها تلاش می کنند که دولت رو در روی مردمی قرار بگیرد که آن را به قدرت رسانده است و متاسفانه به اعتقاد من برخی از افراد دولت از جمله وزیر اطلاعات و وزیر دفاع در سالگرد ۹ دی عبارات بسیار بسیار بدی به کار بردند".
در ادامه مجری برنامه به محمد تقی کروبی گفت دولت آقای روحانی صحبت هایی در مورد ۹ دی کرد که حتی احمدی نژاد هم چنین سخنانی نگفته بود، چطور فکر می کنید که برخی قصد دارند مردم را در مقابل آقای روحانی قرار دهند؟
کروبی در پاسخ گفت شما اظهار نظر آقای روحانی را در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ که منجر به حصر آقای موسوی و کروبی شد را معیار بررسی آقای روحانی قرار ندهید!.
مجری با اشاره به سخنان دکتر امیرارجمند گفت: اما آقای امیر ارجمند در مورد مسائل اخیر منتقد سخنان آقای روحانی است. فرزند مهدی کروبی گفت: من هم دوست ندارم گاهی جملاتی از آقای روحانی بشنوم .
کروبی در پاسخ به سوال پرپنجي مجری BBC که چرا فکر می کنید که تلاش دولت به نتیجه نرسیده است گفت: مجموعه دولت ملزم هستند به تعهدات و سوگند های خود در مقابل مردم پایبند باشند، اگر نباشند آسیب و زیان آن بسیار فراتر از سقوط یک دولت است. این آسیب از دست دادن اعتماد یک ملت است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...