نسخه چاپی

توافقات ژنو یادآور عهدنامه تركمانچای است؟

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واكنش به سخنان رییس جمهور مبنی براینكه عده ای در داخل نمی خواهند تحریم ها لغو شود، گفت: آقای روحانی مقداری با تساهل صحبت می كند درواقع اینطور نیست كه در داخل كسانی برای سود بردن با لغو تحریم ها مخالف باشند همه دلشان برای كشور می سوزد.

به گزارش نما؛ احمد بخشايش گفت: زماني که قطعنامه ترکمانچاي بسته مي شد کسي نمي گفت آن قطعنامه بد است همه مي گفتند براي پايان دادن به جنگ با روسيه بايد چنين قطعنامه اي امضا کرد اما تاريخ اين عهدنامه را عقب مانده مي داند.
اين نماينده مجلس تاکيد کرد: توافقنامه ژنو که به امضاي آقاي روحاني رسيده است آيندگان آن را همچون عهدنامه ترکمانچاي عقب مانده خواهند خواند.
وي اظهار داشت: آقاي روحاني از روي تسامح با منتقدان برخورد مي کند که نشان مي دهد دولت انتقاد پذير نيست. نقدها در داخل ايران به خاطر شکسته شدن تحريم ها نيست بلکه منتقدان معتقدند ما در اين توافقنامه امتياز کمي به دست آورده ايم درحالي که بايد امتياز بيشتري به دست مي آورديم.
بخشايش ادامه داد: در داخل ايران نه تنها از تحريم ها کاسبي صورت نمي گيرد بلکه اين خارجي ها هستند که از اين تحريم ها سوء استفاده مي کنند.
وي گفت: در مذاکرات آلماتي غربي ها به آقاي سعيد جليلي امتيازات بيشتري پيشنهاد کردند اما ايشان نپذيرفتند چراکه درآن زمان پيشنهاد غرب را کم مي دانستند بنابراين با مخالفت مي خواستند امتياز بيشتري بگيريم.
عضو کميسيون امنيت ملي افزود: همين امتيازاتي که به آقاي ظريف پيشنهاد داده شده به آقاي جليلي هم پيشنهاد دادند به اضافه اينکه درباره تعطيلي آب سنگين اراک با جليلي بحثي نشده بود اما آقاي ظريف اين شرط را پذيرفت که اين موضوع قابل کتمان نيست.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...