نسخه چاپی

وزیر بهداشت: پولی برای استخدام پرستاران نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی: واقعیت این است پولی برای استخدام پرستاران نداریم و همان تعدادی نیز كه دولت تصویب كرده است، هنوز حقوق دریافت نمی‌كنند.

حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به عنوان نمونه پیش از این برای استخدام 23 هزار پرستار مجوز دادند ولی هنوز حقوق آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند؛ سازمان مدیریت قبول ندارد و مجلس نیز تا بهار اعتباری برای آن در نظر نگرفته است.

وی ادامه داد: این یعنی حقوق این پرستاران باید از جیب مردم پرداخت شود و بیمارستان‌های دولتی باید به نوعی از خدماتی که به مردم می‌دهند اعتبار تأمین کنند.

وزیر بهداشت افزود: از علل معوقات پرداخت پرستاران نیز همین مسئله است چرا که اگر مانند بقیه کارمندان دولت، آخر هر ماه حقوق آنها از خزانه به حساب واریز شود علتی ندارد بیمارستانی 20 یا 22 ماه حقوق پرستاری را پرداخت نکند.



هاشمی همچنین گفت: کشورهای همسایه به ازای هر 10 هزار نفرجمعیت، 49 تا 50 پرستار دارند و این رقم در کشور ما 14 و 9 دهم نفر است و فاصله خیلی زیاد با آنها داریم.



وی افزود: حل این مشکل به طرحی ضربتی نیاز دارد و برنامه ای برای این کار داریم ولی عدد آن را اعلام نمی کنم که درخور توجه است.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...