نسخه چاپی

نطق باهنر در غیاب لاریجانی

عکس خبري -نطق باهنر در غياب لاريجاني

نایب رئیس دوم مجلس با اشاره به ضرورت ابقای معاونت نظارت مجلس گفت: معاونت نظارتی به هیچ وجه در نحوه نظارت نمایندگان و بازوهای نظارتی مجلس دخالت نمی‌كند.

به گزارش نما؛  محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز را برعهده دارد، در راستای بررسی ابقای ماده ۷ طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان در برخی شوراهای عالی که به معاونت نظارت مجلس مربوط می‌شود، گفت: معاونت نظارت مجلس به هیچ وجه در نحوه نظارت نمایندگان، کمیسیون‌ها و سایر بازوهای نظارتی دخالت نمی‌کند. 
وی افزود: معاونت نظارت صرفا حمایت و پشتیبانی کننده وظیفه نظارتی مجلس بوده و از مجلس هشتم که این معاونت تشکیل شده نظارت نمایندگان با پشتیبانی خوبی همراه بوده است. 
نایب رئیس دوم مجلس ادامه داد: در ماده ۲۲۱ قانون پنجم توسعه به تشکیل شورای هماهنگی تصریح شده تا در راستای نظارت مجلس موازی کاری صورت نگیرد، بنابراین اخطار ما صرفا ابقای این قانون است چرا که به صورت پنج ساله در برنامه پنجم تصویب شده است. 
وی ادامه داد: مهم‌ترین ایراد شورای نگهبان بر این قانون صرفا به خاطر این است که چون مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ آن را مصوب کرده مجلس دخالت نکند. 
باهنر تاکید کرد: اگر مجلس به ابقای این ماده اصرار داشته باشد ماده به مجمع تشخیص ارسال خواهد شد تا در آنجا تصمیم گیری شود. 
اضافه می‌شود، ماده ۷ طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی شوراهای عالی، شورا‌ها، مجامع و سایر هیئت‌ها تصریح می‌کند به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظام نظارت و ارتقاء بهره وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای دستگاه‌های نظارتی متشکل از دو نفر از مسئولان نظارتی هر قوه با انتخاب رئیس قوه با حفظ استقلال هریک از آن‌ها در حدود مقرر در قانون اساسی تشکیل می‌شود. 
دستورالعمل اجرای این ماده و نحوه تشکیل جلسات شورا‌ها، نحوه تصمیم گیری و نحوه پیگیری تصمیمات ظرف ۶ ماه به پیشنهاد اعضای شورا و با توافق سران قوا تعیین می‌شود.  
 

۱۳۹۲/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...