نسخه چاپی

نگاهی به مقصد گردشگران ایرانی و خلاء معرفی جاذبه ها داخلی

هیاهوی تبلیغات سفر به خارج

عکس خبري -هياهوي تبليغات سفر به خارج

بسیاری از مردم كشورهای خارجی را برای مسافرت ترجیح می دهند و حاضرند مبالغ زیادی را در قبال آن هزینه كنند این در حالیست كه هنوز دنیاهای ناشناخته زیادی در ایران وجود دارد

به گزارش نما ،حال و هوای شهر این روزها به کلی عوض شده، همه به نوعی مشغول تدارک شب عید هستند، عده ای از حراجی های آخر فصل استفاده می کنند و بعضی ها مشغول خانه تکانی و شستن گرد و غبار از خانه هایشان هستند و البته کم نیستند افرادی که از هم اینک به فکر مسافرت و اینکه کجا برویم و کجا نرویم هستند. بازار آژانس های گردشگری این روزها خیلی داغه و اغلب اونها سعی دارند به هر طریقی که شده پکیج هایشان را به مردم معرفی کنند، از تبلیغات روزنامه ها گرفته تا بیلبوردهای خیابان و اس ام اس و ایمیل و در آخر غرفه هایی که در مراکز تجاری بر پا می کنند تا معرف خدمات آنها در ایام نوروز باشد.
اما ناگفته نماند که بیشترین تبلیغاتی که آژانس های مسافرتی انجام می دهند در خصوص مسافرت به کشورهای دور و نزدیک است، از آمریکا و اروپا گرفته تا انواع و اقسام شهرهای ترکیه و هند و کشورهای آسیای شرقی و در این میان سهم ایران تنها به چند شهر شناخته شده و در نهایت شمال کشور خلاصه می شود و این گونه می شود که تعطیلات نوروز به کام کشورهای همسایه ایران بسی شیرین است.
آمار کلی سال 2013 ترکیه نشان می دهد در یک سال حدود یک میلیون و 700 هزار ایرانی به این کشور سفر کرده اند، در عین حال حدود 700 هزار نفر هم به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به طور مشخص به دبی رفته اند. از تایلند هم خبر صدور ویزای 160 هزار ایرانی در یک سال رسیده است. سهم مالزی، اندونزی و مالدیو هم در شرق آسیا محفوظ است. در عین حال مقاصدی همچون برزیل هم مورد توجه گردشگران ایرانی است. همچنین نپال و کوه اورست ، اسکاندیناوی و قطب شمال، کنیا و حیات وحش آن در فهرست سفر برخی ایرانیان نیز هست. سفرهایی که در کنار سفر به ایالات متحده و اروپا می تواند برای ده روز، از ده تا 30 میلیون تومان هزینه داشته باشد.
یک کارشناس ارشد توریسم با اشاره به افزایش چشمگیر سفر ایرانیان به خارج از کشور در چند سال اخیر، دلایل آن را این طور می گوید:  فراهم بودن شرایط مناسب اقامت و تفریح، زیرساختهای مناسب و ارائه خدمات به گردشگران باعث افزایش خروج ایرانیان شده است. کشورهای همسایه نظیر ترکیه، دبی، مالزی و سنگاپور و همچنین ارمنستان مقصد اصلی گردشگران ایرانی برای سفر و تفریح هستند.
احمدی همچنین تاکید کرد: شاید بسیاری از افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند مناطق دیدنی ایران را به طور کامل ندیده باشند که این امر نیز به دلیل نبود تبلیغات کافی برای بازدید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشورمان از سوی مقامات مسئول است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه توریستهای ایرانی منبع درآمدی برای کشورهای همسایه محسوب می شوند افزود: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار آثار تاریخی درکشور وجود دارد که متاسفانه درصد بسیار کمی از مردم ایران و همچنین تعداد کمی از گردشگران خارجی از آنها اطلاع دارند و به همین دلیل نتوانسته ایم از این آثار تمدنی در زمینه جذب توریست و درآمد استفاده درستی کنیم. این در حالی است که براساس آمار سازمان جهانی جهانگردی درآمد حاصل از صنعت توریست ترکیه سالانه 23 میلیارد دلار است.
با وجود جاذبه های گردشگری بسیاری که در ایران وجود دارد،  بسیاری از مردم کشورهای خارجی را برای مسافرت ترجیح می دهند و حاضرند مبالغ زیادی را در قبال آن هزینه کنند این در حالیست که هنوز دنیاهای ناشناخته زیادی در ایران وجود دارد که عده ای هرگز حتی نامشان را هم نشنیده اند و این اثبات گر این مسئله است که همواره مرغ همسایه غاز است.
گزارش: سیده الهام جوادی

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...